Marketing automation2018-11-19T17:25:28+00:00

Marketing Automation

Målrettet og personlig
markedsføring helt
automatisk

Hvad er marketing automation?

“Marketing automation er automatisering
af den personaliserede kommunikation,
du ikke kan udføre manuelt i stor skala.”

Bernt Elkjær-Pedersen

Marketing automation er en metode, der giver dig muligheden for at lave målrettet og personlig markedsføring helt automatisk.
Ved at indsamle data om dine subscribers’ adfærd, kan man opsætte et automatisk mailflow baseret på den adfærd din subscriber har vist på din hjemmeside.

Med marketing automation, kan du derved lave personlig og værdifuld markedsføring i massiv skala – helt automatisk.

Eksempelvis, hvis en subscriber har besøgt din hjemmeside og set fem sider om ferier til Egypten vil et marketing automation system automatisk sende en mail til vedkommende med eksempelvis et tilbud om Egypten.

Med marketing automation undgår du derfor at sende irrelevante mails til dine læsere.
Yderligere kan du overvåge hver subscribers adfærd og se, hvor varme de er og sende et tilbud præcist når de er klar!

Marketing automation processen

Med marketing automation skal det ene aldrig udelukke det andet.
Dagene, hvor markedsføring og salg er to adskilte siloer, er ovre!

LeadScoreApp bringer salg og markedsføring sammen omkring leadgenerering og leadscoring.
I praksis fungerer det ved at markedsføringsafdelingen genererer leads, som LeadScoreApp automatisk holder varme.

Herefter giver LeadScoreApp besked til en sælger om de leads, der er mest potentiale i. Herefter kontakter sælgeren leadet, lukker handlen og forvandler derved et lead til en kunde.

Marketing automation på bundlinjen

Marketing automation, giver gode resultater på bundlinjen
og forøger med tiden din kundeloyalitet med mere end 29%.

PRØV GRATIS DEMO

Hvordan virker marketing automation?

LeadScoreApp er alt andet end komplekst; på blot 15 minutter kan dit system være køreklart.

Marketing automation virker ved at tracke dine besøgende på din hjemmeside.

Tracking starter, når en læser tilmelder sig dit nyhedsbrev og klikker på et link i brevet. Herefter oprettes en cookie, der gør tracking af adfærd muligt.

Du vil få indblik i, hvilke sider de har besøgt og i hvor lang tid. Du vil også få indblik i, hvilke mails de har åbnet og endda vide, hvor mange gange de har åbnet mailen.

Ved at indsamle adfærdsbaseret data fra dine læsere, kan du altså bruge det som brændstof i marketing automation.

LeadScoreApp indsamler alt data, det kan, om dine læsere gennem tracking og segmenterer og profilerer automatisk herefter.

Systemet vil altså opdage købssignaler, interesser og tendenser hos hver enkelt læser. Herefter vil LeadScoreApp automatisk pleje dine læsere og gøre dem til leads og til sidst til kunder.

Marketing automation på tværs af kanaler

Simpel, intelligent
og automatisk markedsføring

Oplev, hvordan du med vores marketing automation features hurtigt
og nemt kan skabe resultater på bundlinjen ved at opbygge langsigtede
kunderelationer og spare tid på dine salg- og markedsføringsprocesser.

Markedsføring efter kunderejsen

Op mod 90% af de leads, du genererer igennem inbound marketing er ikke parate til at blive ringet op af en sælger eller foretage et køb. De befinder sig stadig på et tidligt stadie i kunderejsen og skal først modnes og kvalificeres, før de er klar til den form for dialog.

Spor digitale fodaftryk

Få tracking på, hvordan leads bruger din hjemmeside. Se, hvilke sider de læser, hvilke mails de åbner og hvilke filer de downloader.

Adfærdsprofilering 

Hvert klik på din hjemmeside afslører noget om, hvad din kunde interesserer sig for. Brug LeadScoreApps profileringsfeature til at segmentere leads efter dine produkter, målgrupper eller deres købsadfærd.

Få overblik med dynamiske segmenter

Opbyg dynamiske segmenter ud fra dine leads’ adfærd eller kundedata for at udsende e-mails, SMS’er, marketing automation kampagner og meget mere. Så kan du nemt og hurtigt udsende din kampagne til de rigtige personer og få et overblik over dine leads, og hvilken målgruppe de tilhører.

Luk salget med perfekt timing

Luk salget med perfekt timede e-mails med vores lead scoring funktion. Lead scoring hjælper dig med at identificere hotte leads, der er tæt på at tage det endelige skridt i deres købsproces.

Online CRM

Gevinster ved LeadScoreApp:

  • Personaliser markedsføringsbudskaberne til de rigtige leads på det rigtige tidspunkt

  • Spar tid på at sende nyhedsbreve, når det kan automatiseres

  • Skab en bedre oplevelse for brugerne, der guider dem videre i købeprocessen

Det er kun din fantasi der sætter grænsen for,
hvordan LeadScoreApp kan automatisere dine e-mails!
– Lad os gøre dine idéer til virkelighed

PRØV GRATIS DEMO