Inbound Marketing2019-01-18T13:35:35+00:00

Indbound Marketing Tiltrækker Leads Med Relevant Indhold

Skab kvalitetsindhold, der giver værdi for dine kunder

Traditionel markedsføring har mistet effekten

Kunderne har i dag alle tænkelige informationer lige ved hånden i form af deres smartphone, tablet, pc eller andre enheder som har forbindelse til internettet.

Dette gør, at de kan få alle de informationer, de ønsker omkring virksomheder og produkter, som de kunne have interesse i.

Det betyder, at effekten af traditionel markedsføring ikke længere er så stor, som den tidligere har været.

Det betyder, at du i dag bliver nødt til at se på online marketing med andre øjne end hidtil – det er ikke nødvendigvis dig, der skal opsøge kunden, men i høj grad kunden som opsøger dig.

Derfor er det vigtigt, at du har noget indhold, som skaber værdi for kunden, og som rammer dem i lige nøjagtig den situation, som de står i.

inbound marketing grafik

Indbound Marketing Metodikken

Lige meget hvilken branche man er i, så er der 4 basale trin til Inbound Marketing. De fire trin er Attract, Convert, Close og Delight.

Tiltraek trafik

Attract

Skab relevant og hjælpsomt indhold, der er skabt med fokus på ens målgruppe.

leads to traffic

Convert

Brug formularer til at konvertere besøgende til leads. Tilbyd noget indhold i form af en gratis e-bog el.lign, mod at en besøgende giver sin e-mail adresse.

step 4

Close

Gør leads til kunder vha. af relevant og personlig markedsføring.

Inbound Marketing calls

Delight

Gør kunderne til promoters, ved at levere en kvalitets kunderservice og oplevelse.

Indbound Marketing med LeadScoreApp

LeadScoreApp er det ultimative værktøj til Inbound Marketing. 

Tiltræk trafik til hjemmesiden

Sørg for, at kunden kan finde din hjemmeside på Google, Facebook, Google+ osv. – på denne måde sikrer du online synlighed.

Konverter trafik til leads

Tilbyd indhold, som har værdi, og som er relevant for kunden i bytte for deres mailadresse. Det kunne være i form af e-bøger, whitepapers, webinarer, demoer m.m.

Send leads automatiske og målrettede mails

Kunden har fået et forhold til din virksomhed, og du kan nu hjælpe kunden godt på vej til køb af dine produkter ved at sende automatiske og målrettede mails.

Målret salgsindsatsen på “varme” leads

Du har et overblik over de leads, som er mest interesseret i dine produkter. Du effektiviserer herved dit salg ved at kontakte de leads, som er aller mest varme.

Marketing Automation konverterer flere leads

Brug Marketing Automation til at kommunikere med de helt rigtige leads på det rigtige tidspunkt, så hvert lead modtager et nyhedsbrev ud fra, hvad de har kigget på inde på hjemmesiden, eller hvor langt de er i deres egen købsproces. Dette varmer godt op under dine leads, så de kan blive til købeklare kundeemner.

På den måde sparer du tid i din konverteringsproces og udnytter din hjemmesides fulde salgspotentiale, samtidig med at du sikrer, at alle dine leads modtager den rigtige information på det rigtige tidspunkt helt automatisk. Din inbound marketing indsats bliver derfor langt mere konkret og effektiv!

Track Leads

Se alt hvad dine leads foretager sig på din hjemmeside, og brug den viden i din markedsføring

E-mail Automation

Send automatisk den rigtige mail til det rigtige lead på det helt rigtige tidspunkt

SMS automation

Mind dine leads om et tilbud, eller få dem interesseret igen med automatiske SMS’er

Forstå Customer Journey

Få en dyb forståelse af kundernes købsprocess, og hvor der er flaskehalse i dag i forhold til mødet med jeres virksomhed. Led efter hvordan kundernes interesse for jeres virksomhed starter. Tip – det er ikke jeres produkter, men et kundebehov. Resultat er en række ting, som kunder går igennem fra første møde til loyal kunde. 

Customer Journey Tracking med LeadScoreApp

Konvertere trafik til leads

Kunderne er ikke klar til at købe med det samme. De kommer for at finde en løsning på deres problem, så dit produkt interesserer dem ikke – endnu. Få dem derfor til at efterlade en e-mail, så de kan få mere relevant indhold målrettet deres behov.

Lead scoring og lead tracking
Lead scoring og profilering

Lav markedsføring efter kundens adfærd

Hvert klik på hjemmesiden er et signal om kundens behov og købsmotivation. Ved at analysere på kundens adfærd på hjemmesiden kan købsmotivationen beregnes. Ligeleds kan der beregnes en interesseprofil på kunden, som kan bruges til segmentering og målretning af indhold.

Automatisere og målrette nyhedsbreve

Her bliver alle enderne forbundet. Kundes placering i ”customer journey”, deres købsmotivation og interesseprofil. En algoritme sørger for, at kunderne løbende bliver bearbejdet med målrettede e-mails – med det rigtige budskab, på det rigtige tidspunkt.

graf

Booste din pipeline med kvalificerede leads

Alle klik på hjemmesiden er købssignaler. Når leads besøger virksomhedens hjemmeside efterlader de spor, som vores algoritme bruger til at beregne en prioriteret liste af varme leads. Du kan få denne liste på mail hver dag eller få integration til jeres CRM.

LeadScoreApp CRM, lead scoring og marketing automation

Inbound Marketing med LeadScoreApp

  • Med Marketing Automation kan du pleje dine leads
  • Tracke din leads adfærd og derved sende relevant markedsføring til dem
  • Bruge Customer Journey til at lave markedsføring alt efter hvor man er i beslutningsprocessen
  • Skabe relevant og personligt indhold, med alt den informatiom som LeadScoreApp indsamler

Gør som vores andre kunder, og få flere leads og mere salg

Kontakt dine kunder på det helt rigtige tidspunkt, nemlig når de er tættest på at kunne tage en købsbeslutning.