Webshop mail flows, der øger konverteringer

Webshop mail flows er et vigtigt aspekt for at være konkurrencedygtig, og oftest kræver det et værktøj for at kunne udføre dette tilfredsstillende.

Med LeadScoreApp kan du forøge din konverteringsrate og omdanne din subscriberliste til tilbagevendende kunder.

Dette indlæg forklarer, hvordan du kan oprette gode webshop mail flows med LeadScoreApp

Indlægget vil bl.a. forklare:

  • Hvordan du kan pleje og stimulere til et salg
  • Hvordan du vinder leads og kunder tilbage
  • Hvordan man kan gøre dette processorienteret

 

Strategien er at sende indhold, der matcher adfærden og situationen

LeadScoreApp tillader dig at bruge e-mailmarkedsføring på et højere strategisk niveau, hvor indholdet automatisk matches med de købssignaler, brugerne selv efterlader.

Du bliver altså i stand til at markedsføre personligt i massiv skala.

web shop mail flows der stemmer overens med brugerens ønsker

 

LeadScoreApp vælger selv den bedste mail

Du kan oprette ligeså mange mail flows, som du har lyst til uden frygt for at spamme dine læsere. Et kø-system i LeadScoreApp gør, at der er en grænse for, hvor ofte et lead kan modtage mails.
Systemet vælger selv den mail, der stemmer bedst overens med leadets aktuelle ønsker og behov.

Skulle det ske, at en mail ikke længere er relevant for leadet, vil LeadScoreApp selv fjerne denne fra køen – LeadScoreApp rydder selv op.

 

Plej kunder, der kræver overvejelsestid til et salg

Hvis dit produkt kræver lang overvejelsestid, kan LeadScoreApp hjælpe dig med at gøre overvejelsestiden kortere og derved få dine kunder hurtigere igennem salgsprocessen.

Det er her, et såkaldt “nurturing flow” kommer ind i billedet.

Med LeadScoreApp kan du lave et mail flow, der kan stimulere og påvirke interessen hos dine leads og pleje dem til at blive kunder. Det handler altså om at sende det rigtige indhold, på det rigtige tidspunkt, til det rigtige lead, som i sidste ende skal lede til en købsbeslutning.

 

Se HVEM der besøger, og HVAD de kigger på

Har du LeadScoreApp på din hjemmeside, vil du kunne se alt, hvad dine leads foretager sig på den. Du kan se, hvilke sider de besøger, og i hvor lang tid de besøger dem.
Denne adfærd afkoder LeadScoreApp og benytter dette til at segmentere og profilere hvert enkelt lead.

Dette gør LeadScoreApp vha. lead tracking.

Så kan du f.eks. se, hvilken produktkategori hvert enkelt lead interesserer sig for og sende mails med indhold, der matcher til dette.

 

Product scores viser dig, hvad dine kunder interesserer sig for

LeadScoreApp holder styr på, hvad dine leads interesserer sig for, så systemet kan sende den mail, der passer bedst til kundens interesser og behov.

 

LeadScoreApp finder frem til dine besøgendes behov

I dag foregår over 80% af købsbeslutningen online. Forbrugerne undersøger grundigt produktet, de er interesseret i. De sammenligner priser, tjekker produktets materiale, læser anmeldelser og sammenligner produktet med lignende produkter.

En interesseret kunde vil derfor besøge mange sider på dit website og efterlade en stor mængde brødkrummer, som kan give et helhedsbillede, der fortæller om, hvilken produktkategori leadet interesserer sig for, og yderligere i hvor høj grad leadet er interesseret.

LeadScoreApp danner dette helhedsbillede automatisk og tildeler leadet en såkaldt “profile score”. Helt enkelt er det en score over de forskellige produktkategorier, leadet interesserer sig for.

 

Et produkt kan afsløre adskillige behov

Billedet nedenunder viser profile score for et lead. Denne score gives alt efter, hvilken produkt kategori leadet besøger på siden, og ligeledes hvilke egenskaber produkterne har.

Leadet har kigget på tøj på din hjemmeside, og det meste af tøjet var økologisk tøj til drenge i alderen 0-2 år. Denne adfærd er nu automatisk afkodet til en interesse profil:

web shop mail flows baseret på profile score

Denne persons profile score viser altså, at vedkommende kan være en nybagt mor/far til en dreng, der går op i at tøjet skal være økologisk.

En produktvisning går altså fra at være en simpel brugersession til at blive en hændelse, der afslører interesser og behov.

 

Automatiske mails – med det rigtige indhold, til det rigtige lead

Leadets adfærd har altså afsløret forbrugeradfærdsdata om leadet. Dette benyttes nu til at sende målrettede e-mails til vedkommende.

Så kan du eksempelvis lave en personlig mail til leads, der viser interesse for økologisk drengetøj i alderen 0-2. Indholdet i mailen kunne være tilbud på nogle af de produkter, vedkommende har kigget på, eller noget hjælpsomt indhold omkring, hvorfor man skal vælge økologisk tøj.

 

Hvordan sender jeg mails med de produkter, leadet har set?

Ved at benytte et mailsystem som HeyLoyalty kan du indsætte et dynamisk produktfeed i mailen med de produkter, leadet har vist mest interesse for.

LeadScoreApp har direkte integration til HeyLoyalty, så dette er hurtigt og nemt at sætte op.
Dette betyder at du kan sende mails med netop de produkter, dit lead har set allerflest gange.

 

Vind flere kunder tilbage med win back flows

Du kan lave forskellige flows, der får dine leads tilbage på siden. F.eks. kan du opsætte en regel for, at leads, der ikke har besøgt webshoppen indenfor de seneste 60 dage, får en mail med emnelinjen “Vi savner dig”.

Her kan du med fordel gøre brug af et sjovt eller trist budskab.

GoPro gør et godt stykke arbejde med deres win back mails; det er et sjovt budskab, der følelsesmæssigt forbinder brugeren til brandet. Indholdet hænger også virkelig godt sammen med den situation, GoPros brugere anvender kameraet i.

 

Go pro winback mail

Go pro winback E-mail

 

Rabatkoder og en tidsfrist

Rabatkoder i win back mails er en af de mest anvendte metoder til at vinde kunder tilbage – det er en sikker vinder. Rabatkoden har dog stadig uløst potentiale: tilføj en tidsfrist.
Hvis rabatkoden har en tidsfrist på 3 dage til en uge, vil din læser tillægge endnu mere værdi til tilbudet.
Et socialpsykologisk studie påviser nemlig, at vi tillægger mere værdi til ting, der er begrænset.

Overvej også, om det vil give mening at bruge rabatkoder i andre mails, måske i dit velkomst mail flow?
Vi har lavet en guide til, hvordan du skriver den perfekte velkomstmail.

 

LeadScoreApp er en tilføjelse, ikke en erstatning

For at bruge LeadScoreApp kræver det ikke, at du udskifter det nyhedsbrevssystem, du er glad for.
Med en API nøgle kan du let integrere LeadScoreApp med dit foretrukne mailsystem.

Så kan du have intelligente webshop mail flows, der tiltaler hvert enkelt lead.

Du bygger dine mails, som du plejer, og herefter henter LeadScoreApp selv de mails, der skal bruges.

LeadScoreApp er et ekstra lag ovenpå dit nuværende mailsystem

Du kan få LeadScorApp som et lag ovenpå dit mailsystem helt gratis.

Bestil en gratis demo her

Så kan du tracke op til 100 leads på din hjemmeside og bruge alle funktioner i LeadScoreApp gratis.

2018-11-29T09:33:44+00:00