Vind dine tabte kunder tilbage

Har du oplevet, at kunderne kommer frem til bookingvinduet på hjemmesiden, men forlader hjemmesiden igen uden at booke rejsen?

 

Hvad gør du nu?

Langt de fleste rejsebureauer kan ikke se, hvor langt den enkelte kunde kommer i deres bestillingsproces. Er du én af dem?
Og nej, kunden har ikke indtastet e-mailadressen uden at afslutte bookingen. Kunden har ikke indtastet noget i booking vinduet, så det er alle dem, der “anonymt” efterlader en booking, du nu får identificeret.

Med LeadScoreApp installeret på din hjemmeside vil du kunne identificere dine varme kundeemner og kontakte dem på det helt rigtige tidspunkt i deres købsproces. På den måde sikrer du, at flere af dine hjemmesidebesøgende bliver til reelle kunder, og at din samlede bookingrate stiger.

JurneyHer vises udsnit af Customer Journey.
Du kan se hvor mange leads, der er på hvert trin.

Hvordan fungerer det?

Rent teknisk sker det, at vi hos LeadScoreApp kobler kontaktoplysninger på dine besøgende på hjemmesiden og måler deres adfærd, så du kan henvende dig til dem, når de er klar til at foretage en købsbeslutning.

Det sker ved, at vi sætter en cookie på din hjemmeside, som identificerer de kundeemner, som giver sig til kende ved enten at deltage i en konkurrence, bestille en brochure eller klikke på et link i dit nyhedsbrev. Du vil dernæst kunne genkende dine kundeemner, hver gang de tilgår din hjemmeside helt op til 12 måneder efter, de først besøgte dit website.

KontaktoplysningerHer vises et eksempel på kontaktoplysninger på et lead.
Du ved, at de lige har efterladt en booking på hjemmesiden. Hvad gør du nu?

 

Dette betyder, at du pludselig vil kunne identificere de varme kundeemner, som var tæt på at lave en booking på dit website og forme din salgsproces herefter. Du kan bl.a. få dine sælgere til at følge op på disse eller måske tage kontakt til tidligere kunder, der besøger din hjemmeside igen. Ja, du kan endda udsende automatiske nyhedsbreve med tilbud til specifikke kundeemner ud fra den adfærd, de har vist på dit website.

På den måde rammer du de kunder, der står lige på vippen, men som skal have et sidste skub for at tage en købsbeslutning.

Salgsprocesser til tabte bookinger

Har i en plan for, at jeres rejsekonsulenter skal ringe ud til kunderne? Så er det en god idé at benytte LeadScoreApp til at optimere jeres salgsprocesser ved at få konsulenterne til at ringe til de kundeemner, som har udvist den største interesse i jeres rejser på jeres hjemmeside. Det er det, da netop disse kunder er mest tilbøjelige til at foretage en booking, og i kan derved øge jeres samlede bookingrate ved at fokusere på disse.

Her ser du eksempel på den tracking,
som du kan få på en kunde, der har efterladt en booking.

 

Optimer også processen ved at identificere de kundeemner, der er gået i stå i købsprocessen fordi de måske mangler information eller motivation til at foretage den endelige booking. Få jeres rejsekonsulenter til at kontakte dem i tide, så i kan konvertere flere af jeres besøgende til reelle kunder.

 

Automatiske e-mails til tabte bookinger

Overvej, om det skal være en marketingsmail, eller om den skal være udformet som en personlig e-mail fra én af dine rejsekonsulenter. Den personlige e-mail går typisk udenom spamfiltre, der er opsat på mange e-mailservicer i dag. Samtidig er en personlig e-mail også mere konverterende, da du kan starte en personlig dialog med kunden.

InteresseprofilHer et eksempel på destinationer, der er scoret efter kundens adfærd inde på hjemmesiden.
Her ser du, at kunden er mest interesseret i Hawaii.

 

Derfor anbefaler vi, at du benytter LeadScoreApp til at udsende automatiske og adfærdsbaserede e-mails til dine kunder. Med LeadScoreApp er det nemlig muligt at udsende en serie af e-mails på baggrund af dine besøgendes adfærd på din hjemmeside.

Et eksempel herpå kunne være, hvis du har en ny besøgende på dit website hvis adfærd viser, at han/hun er klar til at foretage en booking, men i sidste øjeblik forlader han/hun din hjemmeside. For ikke at tabe salget på gulvet, udsendes der derfor en automatisk e-mail til kunden fra en af dine rejsekonsulenter, som står klar til at hjælpe kunden og starte en dialog.

Dette skal dog times og planlægges korrekt, så det er de rigtige kunder der får den rigtige mail på det helt rigtige tidspunkt i deres købsproces. Dette hjælper LeadScoreApp selvfølgelig også med.

 

Vil du også prøve LeadScoreApp?

Vores overordnede erfaring er, at rejsebureauer, der bruger LeadScoreApp skaber rigtig gode brugeroplevelser for deres kunder, hvilket resulterer i en øget salgsrate og at selve konverteringsraten på det enkelte rejsebureaus hjemmeside stiger. Vil du også prøve LeadScoreApp?

Bestil en gratis LeadScoreApp demo her

2018-11-09T12:31:41+00:00