Personlig e-mail markedsføring

Personlig markedsføring er vigtigt i en tid hvor traditionel markedsføring har mistet pusten, hvor forbrugerne konstant bliver udsat for tonsvis af budskaber er det vigtigere end nogensinde, at kunne formå at skille sig ud fra mængden. I dag stiller kunder langt højere krav, til hvad virksomheder skal levere. Dette gælder både det produkt/service/ydelse, der sælges, men ligeledes den kommunikation der foregår mellem kunde og virksomhed. Kunder er ikke længere tilfredsstillede, med traditionel markedsføring, de vil underholdes, belæres og engageres.

Personlig markedsføring er vejen frem

Tænker man på kundernes nuværende miljø er de omringet af personlig markedsføring og personaliseret indhold. Man ser det både i den virkelige verden, ligesåvel som den digitale. På Starbucks kopper skriver de dit navn, Netflix ved hvad du vil se og Zalando kender din tøjstil. Personlig markedsføring og personligt indhold er altså alle vejne, og har det formål at gøre kundens oplevelse bedre, ved at personalisere den.

Dine kunder skal være i stand til at udvikle et personligt og forpligtende forhold til din virksomhed og det den sælger

Hvorfor personlig e-mail markedsføring?

Der er mange gode grunde til at investere tid og ressourcer i personaliseret markedsføring. Der er mange fordele, bla. vil du blive i stand til at bryde støjen, og skabe en langt højere loyalitetsgrad hos dine kunder. Ligeledes vil det også påvirke dit brand image i en positiv retning. Ved at personalisere, kan du forstærke de værdier, du vil have knyttet til din virksomhed.

Effektiv personlig kommunikation er kun muligt, hvis du har den digitale kunderejse kortlagt. Har du ikke kortlagt denne, vil jeg anbefale vores seneste blog indlæg, der netop omhandler dette emne. Kortlæg den digitale kunderejse.

 

Personlig markedsføring evolution

rettigheder tilhører communigator

Udfordringen ligger i skalering

Du har sikkert et nyhedsbrev, der bliver sendt ud til en gruppe af modtagere. Mængden af personligt indhold, er med størst sandsynlighed begrænset til at modtagerens navn står i den øverste “hej” linje.

For mange er problemet at de sender det samme nyhedsbrev ud til hele listen, og ikke formår at bruge den data de har på deres kunder.

3 kriterier for personlig kommunikation

  1. Det skal tiltale deres nuværende trin i kunderejsen
  2. Indholdet skal være aktuelt
  3. Dine kunder skal kunne føle at de er en del af noget større

At opfylde disse kriterier manuelt vil være en så tidsrøvende bedrift at det vil ende med at give et negativt afkast.

 

Personlige mails i massiv skala – automatisk

LeadScoreApp‘s nye opdatering tillader at du kan lave “conditional content” i dine e-mails. Conditional Content er det indhold, der kun vises til modtageren, når visse betingelser er opfyldt. Det giver dig mulighed for at personalisere dit budskad i e-mail kampanger.

Her er et eksempel, hvor en invitation til et event sendes ud fra LeadScoreApp som en personlig mail fra hver sælger, der har dialogen med kunden. Det er en aktivitet der kan tage mange timer i organisationen. Men med denne opdatering kan det løses på en halv time, og skabe endnu bedre resultater.

Conditional content fletter mailen sammen på mere end 70 forskellige måder.

Det er ikke bare en mails der sendes ud på vegne af hver sælger. Den versioneres efter den viden vi har om kunden, så mailen bliver så personlig og relevant som overhovedet muligt. I dette eksempel med brug af Conditional content kan mailen flettes sammen på mere end 70 forskellige måder ud fra følgende parameter:

 

På denne måde kan du personalisere dine e-mails til at blive endnu mere relevante og aktuelle for dine modtagere. Det giver dig en bedre relation til dine dine kunder, og som belønning får du en højere klikrater samt konverteringer på dine email kampanger.

personlig markedsføring med conditional content

Conditional content gør det altså muligt at lave flere udgaver i samme mail. Du kan eks. Oprette conditional content på baggrund af:

  • Lead Scores  (Score)
  • Costumer Journey Stage  (Stage)
  • Owner
  • Segment

Kom i gang med conditional content

I vores support sektion kan du læse alt om hvordan du rent teknisk opsætter conditional content i LeadScoreApp.
Bliv klogere på conditional content.

2018-09-17T09:23:30+00:00