saadan-tjener-du-dobbelt-saa-meget-paa-dine-kataloger

Sådan tjener du dobbelt så meget på dine kataloger

Bestilling af et katalog er oftest et af de første tegn på, at kunden er på vej ind i markedet. Det er en dejlig anonym måde at undersøge muligheder og alternativer. Det er derfor hamrende vigtigt, at du optimerer din opfølgningsproces for, at kunne kontakte din kunde, imens han/hun er interesseret i at købe et hus af dig.


Dit katalog vs. din hjemmeside

Du har sikkert oplevet at nogle kunder ikke er klar til at snakke med en sælger med det samme. Ja, du har måske endda oplevet at nogle kunder slet ikke er nået så langt i deres købsproces, at de er klar til at tage beslutningen om at købe et hus.

Du erfarer derfor sikkert ofte at dine kunder har brug for tid til at udforske mulighederne og blive klogere på deres drømme hus. Noget de ofte foretager sig over mange måneder, og med mange besøg på din hjemmeside.

Din hjemmeside er derfor kanalen der afgør hvorvidt dine kunder er klar til at tage næste skridt i købsprocessen. Dine kunder bruger nemlig oftest dit katalog som inspiration, hvor din hjemmeside derimod, er stedet hvor kunden kan høste alle de informationer de ønsker, såsom dit fulde produktprogram, plantegninger, byggeprocessen, prislister og udstillingshuse.


Hjælp din kunde med at tage det næste skridt!

Hvis du kan genkende ovenstående situationer, så ville det være en god idé at sætte kataloget og din hjemmeside i arbejde med Marketing Automation, og derved hjælpe dine kunder med at tage det næste skridt i købsprocessen.

Du tænker sikkert: Hvad er Marketing Automation, og hvordan kan det hjælpe mig når min kunde ikke er klar til at købe? – Det er rigtigt, at nogle kunder kan være afventende i flere måneder før de er klar til at tage det næste skridt.

Men hvad hvis jeg sagde, at du nu med det rette salgsværktøj kan optimere din kundepleje og hurtiggøre processen hvori din kunde foretager deres købsbeslutning? – Hos LeadScoreApp anbefaler vi dig, at hvert katalog du udsender til dine kunder, skal kunne aktivere en serie af aktiviteter, der alle sigter mod at bringe kunden i mål med sin første bestilling hos dig.


Marketing Automation

Det er her Marketing Automation kommer ind. Forestil dig at LeadScoreApp er din helt egen marketing-robot. Vi sender nemlig automatisk nyhedsbreve ud til dine kunder, og giver dig en daglig liste over de nye personer der er mest interesseret i, at købe et hus af dig.

Du har sikkert brugt mange timer på, at færdiggøre og udsende nyhedsbreve til dine kunder.
Hos LeadScoreApp har vi forståelse for hvor dyrebar din tid er, og hvor vigtigt det er at du kan prioritere den rigtigt. Derfor giver vi dig nu chancen for, at spare tid på din kundepleje, og i stedet fokusere på at øge din kundekreds.

Vi sørger for at du har dit helt eget nyhedsbrevs bibliotek, som vi selv henter og sender.
Dvs. at du godkender indholdet og vi kategoriserer dem ud fra de kampagner eller budskaber du ønsker. På denne måde sikre vi, at sender nyhedsbreve til de rigtige leads(potentielle kunder), på det rigtige tidspunkt, med det helt rigtige budskab – helt automatisk.

Det betyder at du fremadrettet kun skal bruge tid på dine købeklare kunder, for marketing-robotten tager sig af alle de personer der endnu ikke er klar til, at blive kontaktet af en sælger endnu.


Marketing Processen mellem salg og markedsføring

1. Indsæt LeadScoreApp på hjemmesiden
Sammen med bestillingen af kataloget gemmer vi brugerens oplysningerne, og sætter en Cookie på brugerens computer. Nu har vi kontaktoplysninger der matcher med den computer der besøgte hjemmesiden.

På den måde kan vi følge personen rundt på hjemmesiden – også ved senere besøg.


2. Udsend katalog

Du sender et katalog ud til alle dem der har bestilt det. Bestilling af et katalog er oftest et af de første tegn på, at kunden er på vej ind i markedet.


3. Automatiske emails

LeadScoreApp tager sig af dem de næste 1-6 måneder, hvor der automatisk sendes målrettede nyhedsbreve ud til dem.

Som opfølgning på katalogbestilling aktiveres en serie af e-mails, der forlænger levetiden af kataloget og som får aktiveret leadet på hjemmesiden og sociale mediekanaler. Fokus er på at aktivere alt det indhold, der støtter og stimulerer kunden til at komme et skridt videre i købsprocessen.


4. Notifikation til sælgerne

I stedet for at en sælger ringer alle leads igennem, så får sælgeren nu en notifikation når specifikke leads har behov for at snakke med en sælger. Eksempelvis hvis et lead har kigget på et produkt 3 gange, men endnu ikke har foretaget et køb.


5. Opfølgning på automatiske mails

LeadScoreApp fortsætter nu med at sende målrettede og automatiske mails ud til de leads der ikke er købeklare endnu for, at forsøge at gøre dem varme. Når dette lykkes, bliver de sendt til dig. På denne måde aktiveres værdien i kataloget og sælgernes tid optimeres.

Sælgeren skal ikke længere spilde tiden på at snakke med leads, der ikke er parat til at snakke med en sælger. De skal kun fokusere på de leads, der er kvalificerede og som udviser aktive købssignaler.


Gevinster ved at benytte LeadScoreApp 

Spar tid
Alle processerne opsættes og eksekveres automatisk. Tid og arbejdskraft kan reduceres og dermed reduceres dine omkostninger.


Bliv mere effektiv

Strømlinet automatisk alternativ til traditionelle manuelle processer. Efterhånden som kunden klikker på mails, og rundt på hjemmesiden aktiveres forskellige steps i kampagnen.


Afkod dine kunders købssignaler

Klart overblik over alle katalogbestillinger, og hvor langt de er i købsprocessen. Leads forsvinder fra radaren efter et par mislykkede kontakter. Sælgeren får en notifikation, når et lead er kvalificeret til opfølgning.

Seneste indlæg