Dynamisk indhold i dine mails giver 90 % bedre konverteringsrate

”Nyhedsbrevet skal være mere personligt og relevant for vores brugere. Vi vil gerne have en mere personaliseret kommunikation med vores brugere, og indholdet skal være mere målrettet den enkelte”. Sådan lød udfordringen fra kunden. Vi vidste med det samme, at vi skulle arbejde med dynamisk indhold i e-mailstrategien. Læs her om vores overvejelser, løsningen og hvilke resultater, det gav.

 

Udfordringen ved nyhedsbreve

Mange nyhedsbrevssystemer – som f.eks. MailChimp, Campain Monitor, Mail Platform og andre nyhedsbrevssystemer, der er det ikke muligt at tracke, hvad der sker på hjemmesiden. Det er kun muligt at tracke, hvad der klikkes på i nyhedsbrevet. Når nyhedsbrevssystemet kobles sammen med LeadScoreApp, så kan nyhedsbrevene nu målrettes abonnenternes adfærd på hjemmesiden.

Et klassisk eksempel på dette er, når en bruger får et nyhedsbrev og tophistorien er omkring rejser til Maldiverne og de lækre strande, så er det nemt at klikke på et godt billede. Brugeren bliver fanget af stemningen og drømmer videre inde på hjemmesiden.

Her finder brugeren ud af, at prisen er over deres budget, og hurtigt begynder de at søge efter rejser til Mallorca. Brugeren finder et godt hotel og laver en søgning for at få en pris i uge 28 for 2 voksne og 2 børn.

Normalt vil nyhedsbrevssystemet tro, at brugeren er interesseret i Maldiverne, da det er den destination, som brugeren klikkede på i Nyhedsbrevet, men adfærden på hjemmesiden viste noget andet. – At brugeren I virkelighed var mere købsmotiveret for Mallorca.

 

Brugerne skal føres sikkert i mål

Et vigtigt fokus med e-mail retargeting er at giver brugerne tryghed og tillid i beslutningen. Hvis en brugeren efterfølgende bliver meget eksponeret for Maldiverne i nyhedsbrevene, så vil hver visning så gøre beslutning sværre- alt sammen fordi indholdet ikke var dynamisk.

Derfor handler det om at bekræfte og validere den købsbeslutning som brugeren er tættest på. En god opfølgning til brugeren vil være et nyhedsbrev, der fremhæver alle de gode rejseoplevelser, der er mulige på Mallorca.  Efterfølgende fremhæver de kvaliteter, der er netop ved de hoteller, som brugeren har kigget på inde på hjemmesiden.

Så bliver beslutningen meget nemmere for brugeren. Det er bare et spørgsmål om, at brugeren skal have de rigtige opfølgningsmails på det rigtige tidspunkt – med det rigtige indhold.

 

Sådan løste vi opgaven

Vi lavede retargeting e-mails. Det vil sige e-mails, der sendes til brugeren efter de har besøgt en destination, men ikke booket en rejse.

Vestjysk Marketing har stået for integrationen til hjemmesiden og sørget for, at e-mailen, der sendes, bliver dynamisk beriget med det rigtige indhold.

Hvis en bruger er meget aktive på en destination, så aktiveres en e-mail, der dynamisk henter hoteller og aktuelle priser fra hjemmesiden. LeadScoreApp holder øje med, at de rigtige e-mails leveres til de rigtige leads på det rigtige tidspunkt og sikrer, at brugeren ikke oplever at blive spammet.

 

Resultater

Kigger vi i Google Analytics, kan vi se, at vores retargeting e-mails klarer sig væsentlig bedre end de generelle nyhedsbreve.

Konverteringerne er 90 % bedre
Engagementet på hjemmesiden er 34% bedre. (Tid på sitet)

 

Spørgsmål

“Retter de så prisen, så rejsen er 200 kr. dyrere næste gang, jeg besøger hjemmesiden?”

Svar: Nej, det er i øvrigt også ulovligt. I Danmark har vi en lovgivning, der sikrer at forbrugerne har adgang til de samme priser som alle andre forbruger. Du vil dog opleve, at prisen stiger efterhånden, som rejserne bliver solgt. Så bestil i god tid, hvis du vil have en god pris og være sikker på at komme afsted. Eller vent til få dage før afrejse, der falder priser på de rejser, de har tilbage.

2019-02-06T14:27:42+00:00