adfærdsbaseret og automatiske nyhedsbreve header

Adfærdsbaserede og automatiske nyhedsbreve

Den danske eksklusive brille-, smykke,- og ure forretning Brodersen+Kobborg har besluttet sig for at bruge LeadScoreApp på deres webshop brodersenkobborg.dk, for at tage deres e-mailmarkedsføring et skridt videre. De vil bruge LeadScoreApp til at automatisere deres nyhedsbreve til kunderne ud fra deres adfærd på hjemmesiden.

Formålet med at udsende nyhedsbreve er, at bygge relationer med ens brugere, lede trafik til hjemmesiden og skabe mere salg. Det giver næsten sig selv, at det ikke er særlig smart, at kommunikere det samme til hele nyhedsbrevslisten uanset hvor stærk relationen er, hvad de allerede har læst på hjemmesiden, eller om de allerede har købt.


Udfordringen ved nyhedsbreve

Mange nyhedsbrevssystemer – som f.eks. MailChimp, Campain Monitor, Mail Platform og andre nyhedsbrevssystemer, der er det ikke muligt at tracke, hvad der sker på hjemmesiden. Det er kun muligt at tracke, hvad der klikkes på i nyhedsbrevet. Når nyhedsbrevssystemet kobles sammen med LeadScoreApp, så kan nyhedsbrevene nu målrettes til brugernes adfærd på din hjemmeside.

Et klassisk eksempel på dette er, når en bruger får et nyhedsbrev og tophistorien er omkring nye smykker fra et bestemt brand, så er det nemt at klikke på et billede af netop det smykke som man er interesseret i. Brugeren bliver fanget af smykket og drømmer videre inde på din hjemmeside.

Her finder brugeren ud af, at prisen på smykket er over deres budget, og hurtigt begynder de at søge efter andre produkter på din hjemmeside. Brugeren finder i stedet et ur, og undersøger urets pris, normalt vil nyhedsbrevssystemet tro, at brugeren er interesseret i smykker, da det er det produkt, som brugeren klikkede på i nyhedsbrevet, men adfærden på hjemmesiden viste noget andet – at brugeren i virkeligheden var mere motiveret til at købe et ur.


Sådan løste vi opgaven 

For at hjælpe brodersenkobborg.dk med at lave adfærdsbasserede og automatiske nyhedsbreve til deres hjemmeside besøgende lavede LeadScoreApp automatisk nyhedsbrevsforløb, der stod parat og ventede på, at blive aktiveret på baggrund af deres brugers adfærd på deres hjemmeside. forløbet hjalp brugeren frem mod at tage en endelig købsbeslutning, og hjalp brodersenkobborg.dk med at spare tid i deres salgs- og markedsføringsprocesser.


Resultater

Efter at gøre brug af LeadScoreApp systemet og vores opsatte adfærdsbaserede og automatiske nyhedsbrevsforløb har brodersenkobborg.dk forbedret deres åbnings- og klikrater på nyhedsbreve:

– Forbedret åbningsrate: 64%
– Forbedret klikrate: 120%

Seneste indlæg