Sådan fylder du din salgspipeline med varme leads.

Vi skal have ”gang i hjulene igen”, og for mange B2B virksomheder betyder det, at pipelinen skal fyldes op. Her får du opskriften på, hvordan du fylde din pipeline med 100 gratis leads.

  1. Hjemmesiden tiltrækker potentielle kunder.
    Særligt indhold, der hjælper dine kunder med at løse et problem – som selvfølgelig har relation til de ydelser I leverer. Så kig hjemmesiden igennem for at finde en god artikel eller blogindlæg.

  2. Giv værdi med dit indhold
    De bedste artikler skal opdateres en gang om året, så de er ajour med nyeste viden og erfaringer fra kunderne. Hvis du selv laver undersøgelser, eller på anden måde kan dokumentere en effekt på et problem eller en løsning, så er det mere motiverede for dine potentielle kunder, at besøge hjemmesiden. Artiklen skal gerne være på ca. 1000 ord. Artiklen skal indeholde noget lækkert grafik, læsevenlig opstilling med afsnit, overskrifter, punktopstillinger osv.  

    Denne artikel er et eksempel på værdifuldt indhold, der løser et problem, og tiltrækker potentielle kunder😉

  3. Få kontaktoplysninger på potentielle kunder (Leads)
    Fortæl dine læsere på artiklen (og på hjemmesiden) hvad de skal gøre. Gerne en nem lille konvertering, der ikke forpligter. F.eks. Bestil en brochure, tilmeld et e-mail kursus, deltage i et webinar… Hjemmesiden være indrettet med gode formular, landingsider og målrettede popups til at konverterer de besøgende til leads.

    Se evt. i bunden af denne artikel, hvor vi tilbyder en gratis demo.
    Bruger du formular fra LeadScoreApp, så får du sammen med informationerne fra formularen også alle sidevisninger brugeren har haft 90 dage før konverteringen samt tracking de næste 360 dage.

  4. Send en mail til gamle leads.
    Vis at du tænker på dem, og at du interesserer sig for dem. Du vil gerne hjælpe dem med at løse det problem, som startede jeres dialog. (ikke sælge). Så en kort personlig mail, hvor du linker til din artikel på hjemmesiden.

    Hvis du sender mailen med LeadScoreApp, så kan du for hvert lead se, om mailen bliver åbnet, om de klikker ind på hjemmesiden – og du kan se alle sidevisninger og besøg på hjemmesiden, hvert besøg det næste år. (Ikke at forveksle med webstatistik, hvor du ikke kan se hver persons adfærd på hjemmeside – sammen med kontaktoplysninger. Det kan du i LeadScoreApp)

  5. Del artiklen på sociale medier
    Du skal have potentielle kunder ind på hjemmesiden for at læse artiklen. Derfor deler du kun et lille uddrag af artiklen, og linker ind til artiklen på hjemmesiden. Hvis du er virkelig prof, så laver du også en lille video, hvor du fortæller om det arbejde, der ligger bag artiklen. Video virker nemlig godt på sociale medier og sikre mere opmærksomhed omkring dit indhold.

    Hvis du har LeadScoreApp installeret på hjemmesiden, så kan du nu se hvilke virksomheder der klikker ind på artiklen, og alle andre sidevisninger de har på hjemmesiden.  

  6. Find dine varme leads
    Alle klik på hjemmesiden er købssignaler. Dem skal du bruge i dit salgsarbejde, så du kan fokusere på de rigtige leads på det rigtige tidspunkt. Det gør du med leadscoring.

    Du laver en score model i f.eks. LeadScoreApp, hvor sider med dyb produktinformation giver 5 point. Sider med priser giver 8 point. Støtteinformation giver 3 point. Og sider med mulighed for at bestille, eks. ”Ny kunde”, den giver 10 point. Således får alle leads nu en score, så du prioriterer og fokusere salgsindsatsen på varme leads.  (Leads med en høj score)

Tidsforbrug
Denne øvelse er forholdsvis simpel og giver maksimal værdi i forhold til den tid, som du investerer i den.

Opdatering af blodindlæg                                   2-4 timer
Installation af LeadScoreApp                             0,5 time
Sende mails til gamle leads                                1-2 timer
Dele artikel på sociale medier                           1 time
I alt                                                                           4,5 – 7,5 timer

Værdien

  • Eksponeringer og branding på sociale medier
  • Trafik til hjemmesiden
  • Generering af nye leads
  • Aktivering af gamle leads
  • Identificere varme leads til salgsopfølgning
  • Se hvilke virksomheder, der besøger hjemmesiden

Næste step
Dette var kun første omgang. Du kan gentage denne øvelse med nye blogindlæg/ artikel hver måned, og på denne måde har du et system for leadgenerering, der hver måned sikre dig en fast tilgang af varme leads.

Men det kan blive vildere endnu….

Du kan automatisere din lead pleje, så alle de nye leads, der kommer ind i din pipeline, de bliver varmet op med automatiske e-mails. De eksponeres for målrettede budskaber på sociale medier.

Kommunikationen bliver skruet sammen, så dine leads får det rigtige budskab på det rigtige tidspunkt – helt automatisk. Varme leads får du notifikationer på i din indbakke, så du ikke et potentielt salg på gulvet.

Systemet gør automatisk 80% af salgsarbejdet for dig
– og du skal kun fokusere på at ”lukke” varme leads.  

Vi kalder det leadgenerering på autopilot.
Men bare rolig. Du får hele opskriften, hvis du tager et møde med os 😉

Prøv LeadScoreApp gratis, og fyld din pipeline med 100 gratis leads.

1) Vi sender dig et login til systemet.
2) Du skal ligge et script på hjemmesiden.
3) Følg punkterne beskrevet ovenfor
4) Efter ca. 14 dage mødes vi og drøfter resultaterne og afklarer jeres potentialer for leadgenerering på autopilot.

Bestil gratis demo her.

Seneste indlæg