lead management header

Lead Management

Se hvordan Onlineski konverterer 15 % flere leads til kunder med Lead Management

Det er ikke lige meget, hvornår opfølgningen på tilbud sker. Ringer du for tidligt, så har kunden ikke læst tilbuddet, og du bliver mødt med ”Jeg skal nok selv ringe tilbage, hvis det bliver aktuelt”.

Hvis du kan ramme kunden på det tidspunkt, hvor han netop har læst tilbuddet og kigget på rejsebeskrivelserne på hjemmesiden, så vil du måske i stedet blive mødt med ”Det ser interessant ud, men jeg har et spørgsmål til …”

Kunden er klar til at snakke med en rejsekonsulent, der kan fjerne købsblokeringer, skabe præferencer og lukke tilbuddet.

Timing er altafgørende for god kundeservice,
at gennemføre et salg og effektivt salgsarbejde.”

 

Nøglen til dette er, at kunne se kundens adfærd på hjemmesiden – for hvert besøg på hjemmesiden er et købssignal, og de angiver, hvornår kunden er klar til at snakke om tilbuddet.

Onlineski var en af beta-testerne på LeadScoreApp i 2013, og de har i en hel sæson testet systemet på de tilbud, som de har sendt ud. Ud over at ramme kunderne, når de er de er klar til at snakke, så har de brugt LeadScoreApp som et CRM system til at holde styr på kundedialogen og salgsprocesserne. De fik faste processer for, hvordan der skal følges op på tilbud. Systemet genererede selv opgaver til konsulenterne, der hver morgen kunne se dages opgaver basseret på købernes adfærd på hjemmesiden og automatiske opfølgningsrutiner.

Med LeadScoreApp, som CRM system og værktøj til leadtracking, kunne de forbedre deres hitrater på tilbud med 15 %. Virkeligheden er nok, at deres hitrate er højere, for vi havde samtidig fokus på, at få mange flere af de besøgende på hjemmesiden til at bestille et tilbud. Antallet af tilbud de lavede voksede derfor med 92 %, og det samlede salg på tilbud voksede med 120 %

LeadScoreApp er det salgsværktøj, som mange har manglet til at tage deres salgsoptimering et skridt videre. Der er rigtige mange tilbud, som bureauerne ikke får lukket, fordi:

  • De kender ikke tidspunktet for, hvornår kunden er klar til at snakke med dem
  • De har ikke ordentlige processer, der kan sikre den bedst mulige opfølgning på tilbud
  • De har ikke et system til lead tracking og håndtering af kundedialogen

Bestil en gratis prøveperiode på LeadScoreApp, og test om du kan forbedre hitraten på jeres tilbud også?

Læs mere om CRM funktionerne i LeadScoreApp her …

Seneste indlæg

Prospects fra hele verden

Fastbase opkøbte LeadScoreApp for snart 2 måneder siden, og vi har arbejdet på, at dette nye fællesskab, skal tilbyde vores kunder det bedste fra begge

Læs mere »