”Vi bruger rigtig mange ressourcer på vores hjemmeside og online markedsføring. Det vil vi rigtig gerne konvertere til møder. Hvis vi bare kan få kunden ind til et møde, så er vi næsten sikker på, at han køber hos os. Men hvordan udnytter vi det, som vi allerede gør i dag til at få booket endnu flere møder?”

Danmarks billigste typehus. Se typehuse fra Huskongen – besøg dem her!

Sådan lød udfordringen fra huskongen.dk. Vores løsningsmodel var en ny tilgang til opfølgning og bearbejdning af kunder, automatiske e-mail samt opsamling på købssignaler fra hjemmesiden.

 

Udfordringen ved at booke møder online

Der er altid nogle, der er klar til at booke et møde online, og derfor bliver konverteringsoptimering nemt en øvelse i at indrette kontaktformularen, så den bliver så nem som muligt at udfylde.

Dette er huskognen.dk lykkes rigtig godt med, med deres prisberegner, hvilket endda bør være til inspiration for mange andre hjemmesider.

Men der er stadig et stort uudnyttet potentiale. Det handler om at forstå psykologien og beslutningsprocessen, der påvirker kunderne i købet af et nyt hus.

 

Beslutningsprocessen skal støttes og føres sikket i mål

At bygge et nyt hus er en lang beslutningsproces, og den varierer meget fra kunde til kunde. Derfor er det svært at opsætte nogle gode regler for, hvornår og hvordan, der skal følges op på henvendelser og katalogbestillinger.

Der er et tidspunk i købsprocessen, hvor kunden er klar til at tage et møde. Her vil huskongen sikre sig at de rammer timingen rigtigt, så de bedst muligt kan hjælpe kunden, når kunden har behovet.

Vores overvejelse er, at kundens beslutningsproces går gennem forskellige faser, før de er klar til at booke et møde, så det handler om at støtte kundens ”rejse” gennem de forskellige faser og når kunden er klar til at gå i gang med planlægning at et nyt hus, så skal det være hos huskongen de booker det første møde.

 

Sådan løste vi opgaven for Huskongen

Vi lavede et marketing automations program, hvor vi starter kundens ”rejse” i beslutningsprocessen med et nemt og lille skridt, hvor vi får kontaktoplysninger på kunden. Så vi over tid kan kvalificere og motivere kunden til at beregne en pris online og booke et møde.

Mange kunder starter deres ”rejse” med nysgerrighed og vil gerne inspireres med billeder og referencer fra andre kunder. Derfor starter vi op med en ”blød” konvertering – en katalog bestilling. Katalog bestillingen lavede vi som en pop-up på hjemmesiden, så den blev præsenteret for alle på det rigtige tidspunkt.

Denne fase støttes med flere automatiske e-mails, der hjælper brugerne med at komme et skridt videre.

Mail forløbet bliver aktiveret af adfærdsdata fra hjemmesiden, så mailsene automatisk kan leveres til de rigtige kunder på det rigtige tidspunkt og med det rigtige budskab.

Kundens interaktion med vores mails samt adfærd på hjemmesiden afslører også købssignaler. Disse købssignaler brugte vi til at kvalificere kunden til opfølgning i salgsafdelingen.

 

Hvad siger Huskongen om forløbet

“Vi interesserer os rigtig meget for procesoptimering og optimal udnyttelse af vores ressourcer. Systemet hjælper os til at fokusere på de rigtige kunder på det rigtige tidspunkt. – Ellers arbejder systemet automatisk i baggrunden med at bearbejde og uddanne kunden i vores koncept.

Det giver overblik og sparer tid!”

Paul Christen Bredahl
Direktør
info@huskongen.dk


Huskongen A/S
Tlf.: 69696500
www.huskongen.dk

 

2019-02-06T14:44:28+00:00