brug-hjemmeside-som-et-salgs-vaerktoej

Brug hjemmesiden som et salgsværktøj

En større dansk industrivirksomhed har netop besluttet sig for at bruge Leadscoreapp til leadgenerering. De vil leadgenerere på deres netværk af eksisterende forhandlere og bruge hjemmesiden som et værktøj til at kvalificere behovet for support og salgspotentialet hos forhandlerne.

Rationalet er, at virksomheden ikke er sikker på, at de kommer i betragtning på alle projekter, som forhandlerne arbejder på. Derfor vil de bruge Leadscoreapp til at tracke, hvordan forhandlerne bruger hjemmesiden. Hvis en forhandler pludselig begynder at bruge hjemmesiden, og aktivt leder i deres katalog af inspiration og produktbeskrivelser, så er det jo et udtryk for, at de er ved at researche på et projekt.

Derfor er det ekstremt vigtigt, at virksomheden får kontaktet og fulgt op på de rigtige forhandlere på det rigtige tidspunkt.  Det er her, at forhandlerne er klar til at snakke løsninger til projektet, og ofte er det den leverandør, der rammer timingen rigtigt, der vinder projektet.


Se købssignalerne på hjemmesiden

I dag ved virksomheden ikke, hvornår deres forhandler får et projekt ind, og de har ikke nogle data, som de kan lave en proaktiv salgsindsats på. Derfor er LeadScoreApp et fantastisk værktøj for dem. Med LeadScoreApp bliver forhandlernes digitale fodaftryk på hjemmesiden analyserede købesignaler og  hver dag genererer systemet en liste over forhandlere, som salgsafdelingen skal følge op på.

Salgsafdelingen skal således ikke ringe kold canvas, men kan fokusere på forhandlerne, som hjemmesiden og LeadScoreApp har kvalificeret. Forhandleren sidder med et behov, og sælgerne kan reagere proaktivt og afdække projektet og komme med de rigtige løsninger til forhandleren. Dette er et setup, der er attraktivt for sælgerne, for det er meget sjovere at ringe til forhandlere, der er interesseret, end at ringe til forhandlere, hvor de bare forstyrrer.


Se værdien af hjemmesiden for salgsprocessen

Virksomheden forventer, at LeadScoreApp vil betyde et mere effektivt salg og meget bedre performance i salgsafdelingen. Ligeledes er LeadScoreApp et salgsværktøj, der sætter hjemmesiden i arbejde, og giver værdifuld indsigt i, hvordan forhandlerne bruger hjemmesiden – særligt hvordan deres adfærd er, når de har brug for hjemmesiden til at researche til deres projekter.  Denne viden vil virksomheden bruge til forbedre hjemmesiden, og beregne den værdi hjemmesiden har for salgsprocessen.

”LeadScoreApp hjælper os med at bruge hjemmesiden som et aktivt salgsværktøj og synliggøre salgspotentialet i vores eksisterende kundedatabase”
– Brandmanager i en større dansk industri virksomhed

Seneste indlæg