15 tips email liste header

15 tips til at udbygge din e-mail liste

”Vi kan bygge en hel forretning på bare at sende nyhedsbreve ud. Det er utrolig vigtigt for os, at vores hjemmeside konverterer så mange tilmeldinger til nyhedsbrevet som muligt”

Så kontakt lød udmeldingen, da vi var ude at besøge en ny kunde, og der er ingen tvivl om, at de har ret.

Der ligger rigtig meget omsætning i et nyhedsbrev for mange virksomheder. Vi tog udfordringen op, og arbejdede med kundes hjemmeside for at optimere på konverteringen til nyhedsbrevet – og her er de 15 bedste tip.

 

  1.  Tilmelding formular på forsiden
    Gem ikke tilmeldingen til nyhedsbrevet på en side i menuen. Det er der vigtigste skal på forsiden. Begå ikke den fejl, bare at lave et reklamebanner for dit nyhedsbrev, og linke det ind på en underside. Tilmeldingen skal kunne foretages på forsiden uden at bevæge sig længere ned på sitet. Det er dog god kutyme at sende brugeren ind på en god takke side når de tilmelder sig.
  2. Skriv fordelen ved at til melde sig
    ”Tilmeld nyhedsbrev” er ikke særlig sexet. Og bare ved at ændre denne formulering kan du hente mange flere tilmeldinger til dit nyhedsbrev. Hvad får kunden ud af at tilmelde sig – dette skal du skrive i stedet. Eks. Modtag tip og tricks til bedre hjemmesider / Modtag særlig medlemsrabat / Gå ikke glip af vores gode tilbud / Modtag nyheder på e-mail
  3. Motiver tilmeldingen med know-how
    Du har som regel en viden, som kunderne gerne vil have udover dit produkt. Dette kan du skrive sammen i en lille guide eller manual, som har værdi for kunden. For at modtage dit skriv, så skal kunden tilmelde sig nyhedsbrevet, så modtager de guiden og nyhedsbrevene er opfølgning på samme tema, som der er i guiden. Eks. på guide der motiver til tilmelding til nyhedsbrevet. 10 tips gratis værktøjer der forbedre din hjemmeside / 10 tips til at vedligeholde dit skiudstyr, så de holder dobbelt så længe.
  4. Konkurrence
    En sikker vinder er, at lave en konkurrence ud af tilmelding til nyhedsbrevet. Mange laver det også som en Club, hvor man er med i lodtrækningen om en præmie, så længe man er tilmeldt nyhedsbrevet. Skriv tydeligt hvad det er man kan vidne, og hvornår lodtrækningen finder sted. Det sekundære er tilmeldingen til nyhedsbrevet. Det betyder også, at de læsere, som du får på nyhedsbreve heller ikke investerer så meget tid i nyhedsbrevet, da de var mere ude efter præmien end nyhedsbrevet. Vores erfaring er, at det ikke er præmines størrelse der betyder noget. En lille præmine kan sagtens konverterer lige så meget.
  5. Vis dit arkiv og seneste nyhedsbrev
    De læsere af nyhedsbrevet, som du gerne vil have fat i stiller også krav til dig. De ønsker et ordentligt nyhedsbrev – med godt indhold, der har værdi for dem. Disse læsere skal du fange ved at vise kvaliteten i dine nyhedsbreve. Her er en god tilmeldingsside et must, også et arkiv over seneste nyhedsbreve. Så kan de på forhånd se, hvad de er de tilmelder sig – og det er i øvrigt også kun god service.
  6. Så få felter som muligt
    På nettet er vi utålmodige, og for mange felter kan få os til at miste motivationen til at tilmelde os. Det skal være let og hurtigt – og hvis du har brug for flere informationer, så set tilmeldingen op i trin, så du fra starten får fat i navn og e-mail. Så kan systemet automatisk sende reminder e-mails ud på, at kunden skal gennem fører hele registreringen for at være endelig tilmeldt.
  7. Husk det juridiske
    Nyhedsbreve er markedsføring, og er derfor underlagt markedsføringsloven, som du selvfølgelig skal overholde. Det er vigtigt at kunden aktiv tilkendegiver, at de vil modtage nyhedsbrevet. Det må på ingen måder være tvunget i forbindelse med andre registreringer på hjemmesiden eller på anden måde skjult for kunden. At spille med åbnekort øger troværdigheden og i sidste ende også værdien af dine tilmeldinger.
  8. I sidefoden
    Tilmelding til nyhedsbrevet er ikke en beslutning, som kunden står med alene på forsiden. Den er relevant på alle sider. Det er også en design trend, at udvide sidefoden, så brugerne kan bruge den til navigation og motiveres til at besøge andre områder af hjemmesiden. I sidefoden får du markedsført tilmelding til dit nyhedsbrev på alle sider, og dermed meget støre eksponering for brugeren.
  9. Pop-up
    Vil du være helt sikker på, at brugerne tager stilling til, om de vil tilmeldes nyhedsbrevet, så skal det det ”springe ud i hovedet på dem”, og ikke forsvinde før de har taget stilling. – En Pop-Up. Men de kan være meget mere intelligente end det. Vi anbefaler at den først kommer på 2. Sidevisning, og at den får en cookie, så den kun vises 3 gange i alt til.
  10. Link til personlige oplysninger
    Troværdigheden er et stort tema på Internettet. Kan man regne med at ens e-mail adresse ikke bliver brugt til spam. Det er derfor godt at have en politik for opbevaring af personlige oplysninger og hvordan nyhedsbrevet udsendes. De vigtigste oplysninger bør dog også fremgå på tilmeldingssiden.
  11. Send en velkomst mail med ”tak for tilmelding”
    Benyt lejligheden til at sige tak for deres tilmelding, og gentag fordelene ved at modtage nyhedsbrevet. Giv dem et link til at redigerer deres personlige oplysninger og tag forbehold for, at hvis de ikke selv har tilmeld sig nyhedsbrevet, så giv dem let adgang til at framelde sig igen. Nogle vælger også at bruge en dobbelt tilmeldingsprocedure, hvor man skal bekræfte denne mail før man modtager nyhedsbreve. Problemet er, at der ikke er så mange der fuldender tilmeldingen, men kvaliteten af en liste med dobbelt tilmelding er meget bedre.

Seneste indlæg