saadan-skriver-du-foroerende-og-hypnotiserende-tekster

Sådan skriver du forførende og hypnotiserende tekster

Sådan skriver du forførende og hypnotiserende tekster…

En mulig kunde drømmer om at komme på badeferie sammen med sin familie, og sætter sig derfor til at søge på diverse rejsebureauer og rejsedestinationer på nettet. Han klikker på din konkurrents rejsebureau, som tilbyder en all-inclusive rejse til Mallorca.

Han starter med at læse, og pludselig kan han allerede mærke solens varme stråler slikke hans solbrune hud, og det varme sand sive imellem hans tæer. Han vinker til sine børn som bader i strandkanten, imens han tager sin kone i hånden og leder hende hen til deres solstole. Her læner de sig afslappet tilbage, og nyder en iskold drink. Han læser færdig og dagdrømmen slutter brat. Det går nemlig op for ham, at han allerede har booket 4 flybilletter til Mallorca.

 

Oplever dine kunder det samme når de besøger din hjemmeside for, at lede efter deres drømmerejse?

Hos LeadScoreApp vil vi gerne hjælpe dig med, at forføre dine kunder til at købe dine rejser, og derfor vil vi i dette blogpost afsløre en hemmelig hypnotisk skrive formel, som har været populær iblandt nogle af verdens største forfattere igennem flere årtier. Nu tænker du sikkert at det lyder lidt dramatisk, men det er det skam også.

For når vi er færdige med dette blogpost vil der nemlig ske noget helt fantastisk! – Du vil opleve et øjeblik hvor alt står stille omkring dig. Et øjeblik hvor ALT pludselig giver mening. Og ligesom nogle af de mest succesfulde forfattere i vore dage, vil dette moment blive så fantastisk, og måske endda potentielt livsændrende for dig, at du efter i dag, aldrig vil skrive dine rejse tekster uden at anvende denne hypnotiske skrive formel.

Før vi afsløre vores hemmelighed er det vigtigt, at du stiller dig selv dette spørgsmål:

– Er jeg klar til at tage mine kunder med på en uforglemmelig rejse når de læser mine tekster?

Hvis svaret er “Ja” så læs endelig videre, og få gode tips og tricks til hvordan du kan forføre dine kunder med hypnotiske skrive teknikker.


7 sekunder – make it count!

Du har sikkert selv prøvet at komme ind på en hjemmeside, hvor du slet ikke orker at gå i gang med at læse teksten. Når du har skimmet indholdet, har du nemlig hurtigt taget en beslutning om, at det nok ikke var på denne hjemmeside, du skulle finde svaret på dit spørgsmål. Kan du kende situationen? – så forstår du hvor frustrerende det er som kunde, at møde sådanne sider.

Inden vi løfter sløret for den hemmelige hypnotiske skrive formel, skal vi derfor snakke om det førstehåndsindtryk du giver din kunde på din hjemmeside.

Du skal tænke over hvilket indhold du vil præsentere for dine rejseglade kunder, og hvordan du vil opfylde deres behov. I dag ønsker de fleste besøgende på din hjemmeside, at blive forført af det indhold du præsenterer inden de køber en rejse. De forlanger svar på alle deres rejse spørgsmål, og ønsker at få tilbudt en rejse væk fra deres ellers travle hverdag, alt sammen ved hjælp af et simpelt klik.

Derfor er måden hvorpå du præsenterer dit rejsebureaus budskab, altafgørende for, om dit salg rent faktisk går igennem. På blot 7 sekunder vil din kunde nemlig allerede have dannet sig deres første indtryk af dig og dit rejsebureau, og inden der er gået 3 minutter har hele 80 % allerede truffet beslutningen om, hvorvidt de vil købe en rejse af dig eller ej.

Psst! Vi løfter sløret..

Du tænker sikkert at 7 sekunder virker som ganske kort tid til at forføre din læser, men faktisk foretages størstedelen af de beslutninger og de køb vi laver, på baggrund af vores følelser. Følelser som DU kan påvirke. Derfor er det altafgørende, at du skriver dig ind i hjertet på dine kunder, så du med det samme de klikker ind på din hjemmeside, får deres opmærksomhed og tillid.

Men hvordan kan du skrive dig ind i hjertet på dine kunder på kun 7 sekunder? Det kan du hvis du har det rette værktøj – nemlig den hemmelige hypnotiske skrive formel.

 

Hypnose – hvad er det egentligt?

For at forstå hvordan formlen fungerer, er det vigtigt, at forstå den vigtigste ingrediens i ligningen – nemlig hypnose.

Alle mennesker har deres egen forestilling om hvad hypnose er og gør – men hvad forestiller du?

Forestiller du dig lige som mange andre, en mystisk hypnotisør der med sit svingene lommeur, kan kontrollere dit dybeste sind? Eller forbinder du måske hypnose med den berømte sætning:
“Du bliver træt…rigtig træt…når jeg tæller ned fra 10 til 1 vil du kunne mærke dine øjenlåg blive tungere…og tungere…”

Sandheden er, at mange af de billeder vi har dannet os omkring hypnose ikke er korrekte, og ofte er det nogle vi har adopteret fra enten tv eller film. Der findes nemlig hundredevis af forskellige hypnose tekniker, som i dag bliver hyppigt brugt af virksomheder indenfor bl.a. markedsføringsbranchen og sundhedssektoren.

Så hvad er det egentligt det der hypnose går ud på? –  Hypnose er når du kommer i en ændret mental tilstand, tilsvarende den tilstand, som du oplever når du enten drømmer eller dagdrømmer. Hypnose handler om at gøre dig så afslappet, at dit sind, og især din underbevidsthed, er mere modtagelig for eksterne indskydelser. Ja det lyder måske lidt tosset, men du har med garanti selv oplevet at blive hypnotiseret, uden at du selv har været klar over det.

Lad mig give dig et eksempel:

Du er på ferie i Nice og har fået billetter til premieren på en fransk gyser film. Du glæder dig til at se filmen, men efter du har sat dig godt til rette i dit røde bløde fløjl sæde, går det op for dig at filmen ikke er med undertekster. Du forstår ikke hvad de siger, men den dramatiske baggrundsmusik får din puls til at stige imens du klemmer dit armlæn i ren angst for hvad der skal til at ske. Da hovedrollen pludselig står ansigt til ansigt med morderen er det lige ved, at du springer op af sædet i ren forventning.
Heldigvis undgår hovedrollen med nød og næppe sin morder, og du kan derfor endelig ånde lettet ud. Når filmen er færdig, går du ud af biografen med følelsen af at du har været igennem en følelsesladet rutchebane, men hvorfor føler du egentlig det? Filmen var jo ikke virkelig, og det var jo ikke dig der stod ansigt til ansigt med en morder? Filmen fremstillede bare en ”forestilling om noget skræmmende”, men alligevel blev du berørt?

Det gjorde du fordi at den skræmmende fortælling i filmen gik forbi dit bevidste sind, og i stedet blev absorberet af din underbevidsthed. Det betyder at din sindstilstand faktisk blev ændret under filmen. Det er netop sådan en oplevelse som denne, der kaldes for hypnose. En forestilling om noget skræmmende, som blev accepteret af din underbevidsthed, og resulterede i, at det blev til en virkelighed for dig – bare i et kort øjeblik.

Hypnose er også en tilstand hvor dit fokus pludselig kan blive forstærket. Du har måske oplevet at tiden nogle gange bare flyver af sted, og når du stopper op og tænker, går det op for dig, at du faktisk ikke kan huske hvad du har lavet i alt den tid. Det kunne f.eks. være hvis du er på vej hjem fra arbejde, og er så langt væk i dine tanker, at når du endelig kommer hjem og parkerer bilen i indkørslen får du et chok, da du overhovedet ikke kan huske hele køreturen hjem – Lyder det bekendt?

Nu tænker du sikkert: Det er da ikke hypnose, det er bare ren træthed! – men lad os modbevise dig ved at tage dig tilbage til forestillingen om, at hypnotisører kan lægge dig i en semi-søvn, og beordre dig til at adlyde alle hans kommandoer. Dette er nemlig ikke sagen, for før, at du kan blive hypnotiseret skal din underbevidsthed selv tillade det. Det er altså dig, der giver din underbevidsthed myndigheden, og kompetencerne til at blive hypnotiseret. Det betyder sådan set, at du har kompetencerne til at hypnotisere dig selv – vildt ikke?

 

Den hemmelige ingrediens

Nu ved du hvad hypnose er, og hvad det gør. Men hvordan bruger du det i dine tekster?

Tænk, hvis du havde samme kompetencer som en hypnotisør, og kunne påvirke dine rejseglade kunders underbevidsthed, uden at de selv var klar over det. Forestil dig, at du ved hjælp af noget så simpelt som en hypnotiserende hjemmeside tekst, kan forfører flere af dine kunder til at købe dine rejser – det lyder da næsten for godt til at være sandt, gør det ikke?

Kære læser, det er nu vi løfter sløret på det du har ventet på, nemlig hovedingrediensen i den hemmelige hypnotiske skrive formel…

Sidder du på kanten af din stol for at høre hemmeligheden? – Tag en dyb indånding, for her kommer det: FØLELSER!

Hypnotiske og forførende tekster handler om, at udarbejde uimodståelige rejsetekster til dine kunder ved at skrive dig ind i din kundes hjerte. Tekster der er så kortfattede og effektive, at dine kunder simpelt hen ikke kan modstå at læse det hele og købe din rejse.

Du tænker sikkert: det lyder da som en helt almindeligt copywriting – og du har helt ret!
Forskellen er dog, at du ved at skrive hypnotiske tekster rammer alle dine kundes sanser ved at bruge subtile kommandoer der taler til deres følelser og underbevidsthed. Derigennem tryllebinder du dine læsere indtil de er i en dyb trance. Det hjælper dit rejsebureau med, at blive top-of-mind hos jeres kunder. Hypnotisk copywriting får dig nemlig ikke kun til at huske bedre, men opfordrer også dine kunder til handle på det de har læst.

Er du ikke overbevist om at hypnotiske tekster faktisk virker? – Prøv at tænk dig tilbage til den sidste gang du var helt fokuseret på enten en bog eller noget på din computer. Fløj tiden ikke bare afsted? – hørte du slet ikke din kæreste kalde på dig? eller var du så absorberet og fokuseret, at dine omgivelser simpelthen bare forsvandt omkring dig?

Se det i øjnene – du var hypnotiseret!

Hypnotisk copywriting handler ikke om at manipulere dine kunder til at købe din rejse, det handler om at kommunikere til det behov din kunde ikke selv er klar over at de har. Som nævnt kan ingen blive hypnotiseret uden at deres underbevidsthed selv tillader det. Dvs. at dine kunder ikke kan blive hypnotiseret af dine rejsetekster, hvis ikke det er fordi behovet allerede var til stede i deres underbevidsthed.

Hypnotisk copywriting er derfor ikke kun et redskab som kan bruges på din hjemmeside.
Når du først har mestret formlen, vil du nemlig kunne skrive uimodståelige og troværdige breve, e-mails, reklamer, reporter, bøger og meget mere til dine kunder, kollegaer og forretningspartnere. Du vil kunne overstråle dine konkurrenter, forfører dine kunder, og opnå bedre salgsresultater – alt sammen fordi, at du ved hjælp af hypnose konceptet får en konkurrencemæssig fordel i din værktøjskasse, som hjælper dig med at blive kundens favorit.

 

Sådan skriver du hypnotiserende tekster

Der er ingen tvivl om, at hvis du kan udløse dine kunders følelser igennem din skrivestil så er du godt på vej til at forfører flere af dine kunder. Men hvis du til gengæld også kan gøre dine tekster levende og hypnotiserende, så er du garanteret succes. Derfor har vi kombineret den hypnotiske copywriter Joey Vitales berømte råd og skriveværktøjer med den hemmelige skrive formel, så du nemt og hurtigt kan perfektionere, polere og styrke dine egne skriveteknikker:

 

Kvæl din indre kritiker
Inden vi giver dig alle de guldkorn du skal bruge for at mestre hypnotiserende copywriting skal du starte med at kvæle din værste fjende – din indre kritiker.
Vi har alle følt det. Usikkerheden, og hele tanken om, at det vi laver bare ikke er godt nok. Vi ved egentlig godt at han suger livet ud af os, og at vi burde bekæmpe ham. Men hvorfor prøve, når han altid ender op med at hviske os i øret alligevel?

Psssst… du har intet at tabe, men alt at vinde!

Så fra i dag løfter du hovedet højt, ser din indre kritiker i øjnene og fortæller ham at han ikke længere er velkommen. Kvæl ham med den selvtillid du ved, at du har, og find tryghed ved tanken om, at når du skriver hypnotiske tekster er der intet der er rigtigt og forkert. Hypnotisk copywriting handler udelukkende om båndet mellem dig og din læser, så brug din nyfundne selvtillid til, at komme ind i zonen, hvor du skriver gode tekster, og lad det flyde frit fra din underbevidsthed.
Nu når du har kvalt din indre kritiker, er det på tide at vi kigger på, hvordan du kan få dine kunder til gå fra at tænke på at købe, til rent faktisk at gøre det:

 

Tal følelsernes sprog

Vi har løftet sløret til hemmeligeheden bag hypnotisk copywriting – følelser. Men hvordan taler du følelsernes sprog? hypnotisk copywriting handler jo om at oversætte dine buskaber, så du kan tale direkte til din kundes underbevidsthed.

Det lyder da lidt kompliceret, så lad os prøve at se tilbage på Mallorca eksemplet med dig i hovedrollen, i stedet for din kunde:

Du ligger på stranden på Mallorca og læner dig afslappet tilbage i din solstol, imens du drikker din iskolde drink. Pludselig bliver du sulten, og beslutter dig for at bestille en snack til dig og din familie. Du kigger på menu kortet men det hele står på spansk. Du bliver forvirret, og mærker stille frustrationen blusse op inden i. Hvorfor skal du bøvle med noget så simpelt som et menu kort når du er på ferie? Du finder hurtigt ud af, at du bliver nød til at gøre noget ved denne sprogbarriere, så du går ind på en oversætningshjemmeside, og får hurtigt oversat menuen. Det er på dette stadie, at du oplever øjeblikket hvor alt bliver stille omkring dig. Øjeblikket hvor det hele pludselig giver mening. For nu forstår du endeligt det budskab som restauranten har prøvet at fortælle dig.

Har du lige opnået dit eget “aaaaaah…now i get it!” moment? hvis ikke, så lad os forklare det på en anden måde. For at tale følelsernes sprog, skal du have de rette værktøjer til at kunne “oversætte” dine budskaber, ellers er det umuligt for dig, at kommunikere dine budskaber ud i et sprog som dine kunder rent faktisk forstår.

Idag findes der faktisk kun to følelser som er videnskabeligt bevist, får dine kunder til at handle på deres købsimpulser – “pain” og “pleasure”. Ifølge psykologer og marketing professorer fra hele verden, er følelsen af smerte en af de mest motiverende triggere når det kommer til at fremprovokere en købshandling hos dine kunder. Faktisk bliver smerte ofte brugt i tv reklamer og aviser for at få din opmærksomhed, og det virker. Men hvem ønsker at deres kunder skal associere deres brand med noget de anser som sørgeligt eller deprimerende? Hos LeadScoreApp mener vi ikke, at du skal bruge smerte som en følelsesmæssig trigger, og sælge dig selv på dine kunders største bekymringer, men i stedet bruge følelsen til at opstille situationer, som dine kunder kan relatere til, og derigennem omvende følelsen af smerte til ren nydelse.

Men hvordan gør du lige det? – for 2500 år siden foreslog filosoffen Aristotle skriveformlen: pain and pleasure, som senere er blevet moderniseret og konverteret af hypnotic copywriter Joe Vitale til de 4 P’er: Problem, Promise, Proof og Price:


1. Problem

Første trin i Joe Vitales 4 P’er er “Problem” som handler om, at du skal spørge dig selv hvem din modtager er. Er teksten du skal skrive til din kollega, en kunde, eller måske til et familiemedlem?

Når du har fået identificeret din modtager, skal du dernæst undersøge hvilket problem din modtager står overfor. Er din modtager en kunde, skal du kigge på hvilket behov kunden har, og hvilke problemer kunden står overfor. Når du har fundet svaret på dette, udarbejder du en overskrift til din tekst, som sætter fokus på kundens problem.

Du har helt sikkert set mange virksomheder benytte sig af dette trin i deres kampagner. Et eksempel på hvordan du kan benytte dette trin kunne være, hvis du sælger en all-inclusive rejse til Mallorca, og udsender en kampagne med overskriften: 

“Trænger du til en pause fra hverdagen?”

Kan du se hvor nemt det er? – trin 1 handler nemlig udelukkende om, at du skal tydeliggøre overfor din kunde, at du kender til deres “problemer”.

 

2. Promise (Løfte)
Ved hjælp af trin 1, har du nu fanget din kundes opmærksomhed. Du har tydeliggjort at du kender din kundes problem, og derfor handler trin 2 om at give dine kunder håb om, at du kan løse problemet for dem. Det gør du ved at afgive et løfte.

For at illustrere hvordan du gør dette, bygger vi videre på overstående overskrift:

“Få en pause fra hverdagen, og kom på en uforglemmelig all-inclusive rejse til Mallorca!”

Her fortæller du dine kunder, at du har forstået deres problem. De trænger til at komme væk fra deres travle hverdag, og du har løsningen. På den måde, sørger du for, at dine kunder fastholder interessen i dit tilbud, og fortsætter med at læse din tekst.

 

3. Proof (Beviser)
Nu har du givet dine kunder løsningen på deres problem. Men lets face it! – vi lever i en verden hvor vi som forbrugere nemt kan blive lidt skeptiske overfor de løfter virksomhederne giver os. Derfor skal du nu kunne bevise, at du rent faktisk kan overholde det løfte du har givet dem. Dette kan gøres på mange måder. Du kan bl.a. inkludere testimonials fra dine rejseglade kunder i dine tekster, eller udlove garantier og rewards.

Et eksempel på hvordan du kan benytte det i praksis kan lyde således:

“Få en pause fra hverdagen, og kom på en uforglemmelig all-inclusive rejse til Mallorca! – Vi garanterer kort rejsetid, sol, sommer, og som klubmedlem får du endda 5 gratis drinks ved poolen!”

 

4. Price (Pris)
Til sidst, er det vigtigt at du spørger dig selv hvad målet er med din tekst. Vil du have dine kunder til at købe rejsen til Mallorca, eller vil du bare have dem til at tilmelde sig dit nyhedsbrev – ligegyldig hvad målet er, er det vigtigt at du tydeliggøre det overfor din læser. Din læser vil nemlig aldrig handle på dit budskab, hvis ikke du tydeliggør hvad målet er, og hvad det vil koste dem at handle på det – husk, alle dine kunder er skeptiske indtil du lægger dine beviser på bordet!

Et eksempel på hvordan du kan tydeliggøre både dit budskab, og hvad det koster din kunde at handle på det, lyder således:

“Hvis du ikke griber chancen i dag, vil du så være på arbejde i morgen? – Bestil din uforglemmelige all-inclusive rejse til Mallorca i dag for kun 7800 kr., og få en pause fra hverdagen”

Kan du se hvordan vi omvender smerte til nydelse?

Husk, at appelere til dine kunders logiske sind sælger rejser. Men lav nu ikke samme fejltagelse som mange andre rejsebureauer og glemme at sælge følelser. Sug i stedet disse nøgle følelser til dig, så du i fremtiden kan påvirke din kunders ubevidste sind. Så vil du opdage, at du pludselig sælger flere rejser, og at dine nye kunder bliver til loyale kunder, alt sammen fordi at de forbinder dit rejsebureau med glædelige minder og fællesskab.

 

Charmer dig ind i din kundes underbevidsthed
Ligegyldig hvordan du bruger denne hypnostiske copywriting formel vil du aldrig opnå succes, hvis ikke at du opbygger et følelsesmæssigt bånd til dine kunder. Den nemmeste vej til at opbygge dette bånd er ved, at lade din personlighed skinne igennem dine salgstekster.

Det er ingen hemmelighed at forbrugere i dag kun køber fra de virksomheder de bedst kan lide. Derfor er det altafgørende, at du lukker dine kunder ind i din egen private verden, og giver dem en forestilling om at de kender dig, din virksomhed og jeres værdier. Det får dem til at føle at de er en del af et fællesskab. Det skaber tillid og troværdighed, hvilket lukker salget.

Men hvordan viser du din personlighed igennem en tekst? start igen med at kvæle dine indre kritiker. Glem alt du har lært i skolen. Der findes ingen faste regler for hvordan du skriver en god tekst. Din grammatik og dit professionelle ordforråd er ligegyldigt, for det hele afhænger af hvordan din personlighed er indrettet. Tænk i stedet over hvordan DU normalt kommunikere. Bruger du tit slangudtryk, udenlandske termer eller er du generelt meget humoristisk og historie fortællende? Vis det i din skrivestil! så garantere vi at du hurtigt kan mærke, at du får et dybere bånd til dine kunder.

 

Brug en synonym ordbog
Nogle bruger den, andre gør ikke. Vi foreslår at du benytter en synonym ordbog for at du nemt kan gøre dine tekster korte og simple. På den måde kan du nemlig hurtigt forkorte dine ord, så du undgår at dine kunder falder over lange ord de ikke kender. Lev efter Joey Vitales tommerfingerregel, og lad hver med at benytte ord som du aldrig selv ville bruge i daglig tale. Husk det handler om at du skal kommunikere dit budskab ud til dine kunder, og skabe gensidig tillid samt hypnotisere dem – alt sammen ved kun, at bruge din personlighed, og triggere som et skriftligt våben. Derfor skal du heller ikke bruge ord, som du ikke kunne forestille dig at bruge i din almindelige dagligdag.

 

Hypnotiser din læser til at elske dit produkt

Du har nu fået tips og tricks til hvordan du kan skrive følelsesbasserede tekster der afspejler din personlighed, for at hypnotisere din kunde til at købe din service, men er det nok til at din kunde køber dine rejser?

Desværre er overstående ikke altid nok for at lukke salget. Nogle kunder har nemlig mere fokus på dit produktet eller service, frem for din virksomhed. Så hvad gør du når du møder sådanne kunder?

Du ændre selvfølgelig deres opfattelse af dit produkt/service ved hjælp af hypnose.
Dette gør du ved at ændre din kundes perspektiv af dit produkt, inden at du præsentere dem for dit budskab. En af måderne du kan gøre dette på, er ved, at opstille pointer der matcher dit budskab. Pointerne du opstiller skal laves på baggrund af de problemer, du forestiller dig din kunde kan have omkring dit produkt, så du igennem dit budskab kan ændre deres perspektiv af dit produkt.

Et eksempel kunne være:

“Det tager 40 timer at booke og planlægge din rejse, men hvis du vælger os, så planlægger vi den på 20”

Alle mennesker er naturligt kritiske over for hinanden, men vores kritiske sindstilstand tager automatisk en pause, når vi bliver sat i en situation, hvor vi skal evaluerer os selv.

Derfor kan du ved hjælp af opstillede pointer, og ord som ‘dig, du og din’ tale direkte til din læsers ego, og derigennem eliminere deres kritiske sindstilstand, med disse redskaber som har en psykologisk hypnotiserende effekt.

For at ændre din kundes opfattelse af dit produkt eller service, er det vigtigt at huske på hvor nemt det egentligt er at “snyde” din hjernes opfattelsesevne. Optiske og litterære illusioner snyder nemlig vores hjerne dagligt til at tro, at vi forstår det element vi står overfor.
Du kender sikkert allerede til optiske illusioner. Et billede som kan opfattes på 2 hvidt forskellige måder. Det ene øjeblik tror din hjerne at du ser en and, og det næste er det pludseligt blevet til en kanin.

Det samme sker når du læser. Litterære illusioner fungerer på præcist samme måde som billeder og, gør det muligt for dig at se ord der måske ikke engang er tilstede i teksten. Du oplever det f.eks. når du kan læse en tekst selvom bogstaverne står helt forkert, eller hvis du kan læse en tekst på hovedet. Din hjerne snyder dig simpelthen til at tro, at du kan læse teksten – så det kan du. Men hvordan hjælper det dig med at skrive hypnotiske salgstekster der får dine kunder, til at forelske sig i dit produkt?

Det hjælper dig ved, at give dine kunder muligheden for, selv at udfylde de blanke huller i dine tekster. Det gør du ved at opstille en beskrivende og fortællende tekst, hvor læseren ikke kan undgå at visualisere dine ord.

Lad os give dig et eksempel:

“Forestil dig, at du sidder i et nyt fly på vej til Italien”

Hvilket sindsbillede gav det dig? Højst sandsynligt forestillede du dig, at du sad på et fly. Men forestillede du dig at det var et helt nyt fly, eller forestillede du dig, at det var din anden flyvetur i løbet af dagen?

Ordet ‘nyt’ ledte i dette eksempel din hjerne til at visualisere hvad din egen opfattelse af ordet er. Dvs. at du med simple hypnotiske power words og illusioner kan “trigge” din læseres hjerne til, selv at visualisere de blanke huller du efterlader i din tekst. Men pas på! du har ikke kontrollen over dine kunders opfattelsesevne, og kan derfor kun lede dem på vej mod det billede du ønsker de skal visualisere. Sandheden er at dine kunders opfattelse er deres realitet, og derfor balancere du på en tynd tråd, når du prøver at ændre dine kunders opfattelse.

 

Tag din læser med på et uforglemmeligt eventyr

Ligegyldigt hvordan du bruger den hypnostiske copywriting formel vil du som sagt aldrig opnå succes, hvis ikke at du opbygger et følelsesmæssigt bånd til dine kunder.

Du har nu lært hvordan du forfører dine kunder til at købe dine rejser med din personlighed, men hvordan kan du skrive en mindeværdig salgstekst der får dine kunder til at føle at de allerede er på deres drømmerejse? Det kan du ved hjælp af værktøjet ‘storytelling’ som i dag anses for at være en af de bedste hypnotiske skrive teknikker der hjælper med at opbygge stærke og langvarige kunderelationer.

Videnskabelige undersøgelser viser at når vi bliver præsenteret for salgstekster med cold hard facts så arbejder den sproglige del af vores hjerne på højtryk for at afkode budskabet i teksten, men når vi bliver præsenteret for historiefortællende salgstekster aktiveres flere dele af vores hjerne, hvilket betyder at det er langt nemmere for os at huske historier frem for hårde fakta.
Så hvad betyder det for dig? – det betyder at du nu skal skrive historiefortællende rejsetekster, så du kan gøre dit rejsebureau til top of mind hos dine kunder.

Alle kan skrive en fangende og personlig tekst, men få virksomheder kan skrive en mindeværdig historie samtidig med at de sælger deres produkt eller service. Derfor vil dit rejsebureau kunne få en stor konkurrencefordel hvis du mestre ‘storytelling’ værktøjet, hvor du videregiver en fortælling af en historie ved kun at gøre brug af ord, lyd og billeder.

Du tænker sikkert at det lyder nemt og åbenlyst. Og ja det er åbenlyst, men bestemt ikke nemt, for når du skriver dine hypnotiske historiefortællende salgstekster skal du huske at dit mål er at skabe tætte og langvarige kunderelationer, og derfor er det vigtigt at du kommunikere et ærligt budskab ud til dine kunder. Hvad du skal gøre, er at tænke tilbage på nogle gode rejsehistorier du har hørt fra dine kunder, dine kollegaer, dine venner, og brug dem i dine salgstekster. Det gør dine salgstekster ærlige og autentiske, hvilket skaber troværdighed omkring dit rejsebureau, og tættere relationer til dine kunder- uanset alder, køn, nationalitet, indkomst eller religion.

Når du skal viderebringe dine rejsehistorier er det en god ide, hvis du tænker tilbage på dit ynglings eventyr som barn. Tænk over hvad der har gjort at du kan huske netop den historie, og hvorfor det er din ynglings.
Når du bruger storytelling forlanger du din læsers opmærksomhed og undgår automatisk deres kritiske sindstilstand fordi, at du taler direkte til deres følelser og planter en reaktion på historien, i deres underbevidsthed. Dvs. at du som barn har absorberet dit ynglings eventyr i din underbevidsthed, og at den har skabt en mindeværdig reaktion hos dig uden at du har været klar over det. Det er præcist dette du skal gøre ved dine læsere. Du skal hypnotisere dem til at handle på din rejsehistorie ved at flette deres realitet sammen med din autentiske historie, så de kan relatere til din historie og sætte sig selv ind i situationen.

Når du skal lave dine rejsehistorie er det også vigtigt at huske på at der en forskel imellem en historie, og en hypnotisk historie. Der er nemlig visse aspekter som skal indgå i historien for at den er hypnotisk. Bare rolig, vi har samlet 4 gode regler til, hvordan du gør dine historier hypnotiske, så du kan tage dine læsere med på et uforglemmeligt eventyr.

 

1. Start din rutine
Den første regel, du skal bruge for at gøre dine historier hypnotiske er, at du skal begynde dine historier med en rutine. Det kan være en meget enkel rutine eller en kompliceret; det gør ikke noget, så længe, at der er en rutine placeret i begyndelsen af din historie.

Lad os opbygge et eksempel på en hypnotisk historie sammen. Begyndelsens rutine i vores historie vil være: “Jeg fløj over Atlanterhavet”.

 

2. Bryd din rutine
Den anden regel for at opbygge en hypnotisk historie er, at du nu skal bryde den rutine vi lige har opstillet. Det skal du, da det er nødvendigt at afbryde handlingen for at skabe en storyline.

Et eksempel på hvordan du bryder din rutine ser således ud:

“Jeg fløj over Atlanterhavet, da jeg pludselig blev tilbudt et glas champagne af stewardessen”.

Så har vi brudt rutinen, da der pludselig sker noget andet i storylinen end at personen fløj over Atlanterhavet.

 

3. Ændre din hovedperson
Den næste regel er at du nu skal skal ændre noget ved din hovedperson. Dette er der behov for, for at historien kan tale til din læsers følelser og underbevidsthed. Det er nemlig her du skal hypnotisere din læser til at handle på din rejsehistorie ved at opstille en situation som de kan sætte sig selv ind i.

“Jeg fløj over Atlanterhavet, da jeg pludselig blev tilbudt et glas champagne af stewardessen. Jeg vidste jeg ikke havde bestilt den, men tog glædeligt imod den alligevel. Jeg nød champagnens søde smag, da jeg pludselig hørte en uventet lyd bag mig. Jeg kiggede mig over skulderen. Der sad en gammel kvinde som smilte hemmelighedsfuldt til mig og pegede på mit halvtomme champagne glas. Det gik op for mig, at jeg lige havde drukket hendes dyre og velsmagende champagne”.

Kan du se hvordan vi ændrede historiens hovedperson fra at være en anonym og afslappet rejsende, til at være lidt pinligt berørt? – På den måde kan du tale til dine læsers underbevidsthed.

 

4. Re-inkorporering
Den fjerde og sidste regel til hypnotisk historiefortælling, er en regel du selv vælger om du vil medtage eller udelade. Hvis du kan finde en måde at indarbejde den på vil du blive glad for at du gjorde det. Regelen handler om Re-inkorporering, som er når du tilføjer en tilsyneladende meningsløs detalje i begyndelsen af din historie, og derefter indarbejder den igen i slutningen. Dette er en regel du kan bruge, for at give din historie en medrivende effekt.

Hvis du kan følge alle disse regler for storytelling, vil du kunne komme op med en succesrig rejsehistorie som sælger – hver gang!. Husk at du skal tale i billeder, og forføre med dine ord, personlighed og autentiske oplevelser.

 

Endelig! – Overskrifter der hypnotiserer

Bruger du uendeligt meget tid på at udvikle nye overskrifter og salgstekster, men føler sjældent at de faktisk bliver læst? Det kan der være mange årsager til, men oftest er det fordi, at du ikke har nået at forfører din kunde inden, at de klikker videre til den næste hjemmeside.

Bare rolig, vi har 5 gode råd til, hvordan du skriver forførende og hypnotiserende overskrifter der hurtigt fanger din kundes interesse.

 

1. Brug hypnotiserende power words
Hypnotiserende power words, er ord der har den fantastiske funktion, at de kan bruges til at hypnotisere din læser ved at appellere til deres følelser, og derfor også din underbevidsthed. Derfor ser du dem også ofte i salgstekster.

Eksempler på hypnotiserende power words:

Ny, Endelig, Populær, Eksklusiv, Autentisk, Opmærksomhed, Spændende, Fantastisk, Smuk, Konkurrencedygtig, Ekspert, Unik, Hurtig, Ægte, Udforsk, Luksus, Belønning, Sjælden, Hemmelighed, Hjælpsom, Udvalgt, Chance, Gratis, Garanti, Uforglemmelig, Tilbud, Konkurrence og Overkommelig.

Du har nok allerede regnet ud, at disse ord ikke kun kan bruges i dine overskrifter, men også i dine salgstekster. Ja, måske har du endda regnet ud, at du faktisk allerede er blevet introduceret for mange af ordene imens du har læst dette blogopslag?


2. Skriv direkte til din målgruppe
Den nemmeste måde at fange dine rejseglade kunders interesse på, er ved at skrive direkte til din målgruppe, som f.eks: “Rejseglad? – se med her!” 

Opmærksomhed er det første trin du skal igennem for at komme i en hypnotisk trance. Derfor kan du med dette råd være sikker på, at du fanger din læsers interesse.

 

3. Gør dine overskrifter nyhedsværdige!
Alle mennesker elsker en god nyhedshistorie, og det kan du udnytte ved at udvikle nyhedsværdige overskrifter som f.eks.: “7 hemmelige rejseoplevelser opdaget i Barcelona!”

Alle nyheder skaber interesse og betager dine læsere til de hypnotisere sig selv.

 

4. Stil dine læsere hypnotiske spørgsmål
Spørgsmål er med til at give dig hypnotisk magt når det kommer til, at involvere dine læsere i din tekst. Ved at stille et spændende spørgsmål, kan du nemlig sætte din læser i en hypnotisk trance, hvor de bliver nød til at tage stilling til tekstens indhold. Eksempler på dette kunne f.eks. være:

“Gør du disse fejl når du skal på ferie?” eller “Hvilken rejse ville du vælge?”

Læg mærke til, at begge eksempler IKKE giver din læser muligheden for kun at svare ja eller nej.

Når du stiller spørgsmål, er det nemlig vigtigt at få din læser til, at tænke deres svar igennem, så de nemmere kommer ind i en hypnotisk trance.

 

5. Vis dem hvordan du giver dem værdi
Hvis du gerne vil vise dine kunder hvorfor de skal vælge dig frem for din konkurrent, er det en god ide, at fokusere på at udvikle en konkurrencedygtig og værdibaseret overskrift. Eksempler på dette kunne være:

“Den forkerte og rigtige måde at rejse på” eller “Få en pause fra hverdagen, og kom på en uforglemmelig rejse til Mallorca!”

Skriver du en overskrift som denne, opstiller du dine kunders problemer sammen med din løsning og det giver dig gennemslagskraft.

 

Fordelen ved at gentage sig selv
Har du oplevet at du har nemmere ved at huske en sætning hvis du får den gentaget igen og igen?

Det er der en god grund til. Det er nemlig videnskabeligt bevist at vi husker bedre, hvis vi får gentaget ord og sætninger. Det gør vi, fordi vi kommer i en hypnotisk trance. Så hvad betyder det for dig og dine hypnotiske tekster? det betyder selvfølgelig at gentagelser nu bliver endnu et værktøj i din hypnotiske copywriting værktøjskasse. Men du undre dig nok over, hvordan noget så simpelt som at gentage et ord, kan lægge dig i en hypnotisk trance. Lad os tage dig tilbage den berømte sætning:

“Du bliver træt…rigtig træt…når jeg tæller ned fra 10 til 1 vil du kunne mærke dine øjenlåg blive tungere…og tungere…”

Gentagelserne her er hypnotiske fordi at forslaget om, at du skal sove bliver gentaget så mange gange, at de går forbi dit bevidste sind, og i stedet bliver absorberet af din underbevidsthed, som med tiden vælger at reagere på kommandoen.

Det samme kan du gøre igennem dine tekster. Alt du skal gøre er bevidst at gentage de pointer du ønsker din kunde skal absorbere i hans eller hendes underbevidsthed. Et godt eksempel på en virksomhed der har haft stor succes med denne teknik er Coca Cola, som igennem flere år har gentaget deres værdier i alle deres markedsføringsmaterialer, og derfor er blevet top of mind hos deres forbrugere.

 

Opdag hvor langt smiger tager dig

Imitation er ikke kun den mest oprigtigste form for smiger, det er også en effektiv måde for dig at lære nye skriveteknikker på. Den berømte forfatter Mark Twain lærte bl.a. at skrive ved at imitere andre forfattere – og det samme kan du! Lad dig inspirere af andre hypnotiske copywritere, og prøv at imitere deres tekster ved selv at skrive dem ned på et papir. Jo flere informationer du læser vedrørende hypnotisk copywriting og samtidig kopiere, jo mere træner du din hjerne til selv, at skrive ligende tekster. Nu tænker du sikkert af det lyder som det rene tidsfordriv, men ligesom vi nævnte tidligere så er det faktisk videnskabeligt bevist, at gentagelser får dig til at huske bedre fordi at du kommer i en hypnotisk trance. Så det du skal er, at lære mere om hypnotiske tekster, imens du hypnotisere dig selv – det lyder da simpelt ikke?

 

Seneste indlæg