Få flere leads med hjemmesiden

I en mere og mere digitaliseret verden, har din hjemmeside mulighed for at blive dit stærkeste salgsværktøj. Derfor er det vigtigt at du optimerer din hjemmeside, til at skaffe dig flere leads, og har dine besøgende i fokus. Vi har derfor valgt at lave dette blogindlæg, for at hjælpe dig, ved at give dig de 5 bedste metoder, til hvordan du kan få flere leads med hjemmesiden.

De 5 metoder er:

1. Landingssider

Landingssider vil normalt være den besøgendes første kontaktpunkt med din hjemmeside, derfor er det vigtigt at den er optimeret, til at være overskuelig og vise din virksomheds stærke sider. Hvis gjort korrekt, så er landingssider utroligt gode til at få konverteret besøgende til leads. Der findes mange forskellige måder, hvorpå du kan lave en effektiv landingsside. Her at det er utroligt vigtigt at du har din målgruppe i fokus, så du laver en landingsside, der er optimeret til din målgruppe.

Et godt eksempel på en brugercentreret landingsside, er fra Slack. Deres landingsside, gør det utroligt let for den besøgende at se hvad præcist Slack kan gøre for dem. Udover det så er der kun et felt der skal udfyldes, før man får adgang til Slack. Slack har generelt gjort et godt arbejde, med at gøre deres landingsside overskuelig og appetitlig.

Slack example

Skærmbilledet er taget fra slack.com

 

2. SEO

SEO er essentiel for enhver hjemmeside, der har til formål at generere flere leads. Hvad er pointen i at have en fantastisk hjemmesiden, hvis der er ingen der kan finde den? Hubspot har lavet en undersøgelse, der viser at 75% af alle brugere, aldrig kommer længere en første side på Google. Dette fortæller alt om hvorfor det er vigtigt for din virksomhed, at rangere højt på Google.

Så hvordan rangerer man så højt på Google? At svare på det spørgsmål, vil kræve en hel bog. Men her vil vi kort fortælle om de 3 top ranking faktorer, der bestemmer hvor højt din hjemmeside, vil blive placeret på Google.

Links

Næsten lige meget hvilke SEO-eksperter du spørger, så vil de sige at indgående links til din hjemmeside, er det vigtigste hvis du vil rangere højt på Google. Links betyder for Google, at din hjemmeside har indhold, som andre folk anbefaler og godkender. Lidt simpelt sagt, så svare et link til din hjemmeside ifølge Google, til en anbefaling.

Responsiv

Statistikker viser at omkring 63% af alt trafik på internettet, kommer fra mobile enheder. Derfor betyder det utroligt meget for din rangering, om din hjemmeside er optimere til mobile enheder eller ej. Flere og flere hjemmeside, har større fokus på mobile enheder, end fx desktop enheder. Det er derfor essentielt at din hjemmeside er responsiv, hvis du vil rangere højt på Google.

Indhold

De fleste mennesker har vel hørt ordsproget “Content is king”. Dette er en realitet ift. til SEO. Langt størstedelen af internetbrugere, foretrækker at lære omkring dit produkt og din virksomhed, vha. blogindlæg, artikler, videoer osv. Derfor er dette også et vigtigt parameter, Google kigger på, når de skal rangere din hjemmeside.

 

3. Pop-ups

Pop-ups er fantastiske til at konvertere besøgende på din hjemmeside, til leads. Det pop-ups gør så godt, er at de kan ramme brugeren på det helt rigtige tidspunkt, med et tilbud, som den besøgende vil have en interesse i. Her vil vi klart anbefale at man benytter sig af Sleeknote. Sleeknote er utroligt simpelt at bruge, og giver dig et hav af muligheder, for at tilpasse alt, der har med dine pop-ups at gøre.

Der findes mange forskellige former for pop-ups:

Exit pop-up

Når en besøgende på din hjemmeside, er ved at forlade din hjemmeside, så kommer der en pop-up frem. Disse er utroligt gode til at fange den besøgende, med en godt tilbud el. lign. Et exit pop-up fungere ved at man bruger bounce raten og andre parametre på en given side, og dermed regner sig frem til hvornår de besøgende normalt forlader siden. Lidt mere teknisk, er det også muligt at ud fra, hvor ens cursor er på vej hen, beregne om man er ved at lukke hjemmesiden.

exit popup example

Skærmbilledet er taget fra www.lecreuset.com

Display pop-up

Display pop-ups er meget simple. De kommer frem, når en besøgende på din hjemmeside, klikker på en CTA, billede, link osv.

Scroll pop-ups

Scroll pop-ups fungere ved at når en besøgende, har scrollet til et bestemt punkt på din hjemmeside, så vil den komme frem. Disse er især gode til at, fange til især læsere på din blog med fx en gratis e-bog, der på siden, hvor at indholdet fra e-bogen er relevant.

scroll pop-up example

Skræmbilledet er taget fra blog.wishpond.com

Entry pop-ups

Entry pop-ups vises med det samme en besøgende har indlæst en landingsside el.lign. Denne form for pop-ups er farlige, hvis man ikke bruger dem rigtigt, så kan de irritere den besøgende, nok til at de forlader din hjemmeside. Derfor anbefaler vi at de kun benyttes, hvis man har et utroligt godt tilbud el.lign.

Entry pop-up example

Screenshot er taget fra www.frankandoak.com

Re-marketing pop-ups

Re-marketing pop-ups giver dig mulighed, for at vise en pop-up, efter den adfærd en besøge har haft på din hjemmeside. Dette giver dig en unik mulighed, for at ramme den besøgende, med noget relevant og personligt indhold, der har langt større mulighed for at lede til køb, end mange af de andre pop-ups.

re-marketing pop-up example

Skærmbilledet er taget fra optinmonster.com – denne kampagne fra IncStores, vil vise forskellige produkt orienteret tekster, alt efter hvad den besøgende har kigget på.

Der findes utroligt mange forskellige former for pop-ups, men dette er nogle af de mest effektive og populære pop-ups.

4. Call to Action

Hver gang du laver en handling på en hjemmeside, så er der en stor chance for at der har været en CTA (Call To Action) involveret. En CTA har til formål at få dig til at gøre en handling, og/eller guide dig igennem en hjemmeside. Man finder næsten ikke en hjemmesiden i dag, der ikke har en eller anden form for CTA. En effektiv CTA kan være alt der står mellem dig og et nyt lead, så hvis du bruger en CTA korrekt, vil chancen for at du konvertere en besøgende til et lead, stiger markant.

Man kan normalt dele de forskellige CTA’er ind i 3 forskellige kategorier:

  • Simple og effektive CTA’er
  • CTA’er med gode fraser
  • Flere CTA’er der balancere på en side

 Vi har fundet et godt eksempel på, hvad vi syntes er en fantastisk god CTA.

Netflix

Netflix’ forside er utrolig simpel, og lavet med det tydelige formål om at gøre dig til en bruger. Der er en fængende overskrift og underoverskrift, men vigtigst af alt så har de en stor, men simpel CTA. Til at starte med så har deres CTA, samme farve som deres logo, hvilket giver et godt sammenspil, med hele designet. Derudover, så det faktum at deres CTA siger “Se med gratis en måned”, sammen med at der står man kan afmelde når som helst lige ovenover, vil det med garanti øge deres konverteringsrate markant. Da den besøgende ikke vil føle sig bundet til noget.

netflix example

Skærmbilledet er taget fra netflix.com

5. Prospects

Prospects differentierer sig fra leads, ved at de nødvendigvis ikke har vist en interesse for din virksomhed. Prospects vil normalt være nogle, der passer til din buyer personas, og passer til de kriterier, som din virksomhed nu har, når i skal finde potentielle kunder.

Der findes flere forskellige metoder, hvorpå du kan identificere potentielle prospects.

Lister

Nogle virksomheder køber lister, ud fra forskellige kriterier. Det kan fx være geografisk placering – er de forskellige prospects tæt på mig? Det kan også være at de køber en liste ud fra deres målgruppe – Passer de forskellige prospects til min målgruppe?

Software

Vores anbefalet måde vil helt klart være at man bygger sin egen prospect liste. Her kan vi bruge LeadScoreApps nye værktøj til at identificere prospects på din hjemmeside, uden at de har udfyldt nogen formular, som et eksempel. LeadScoreApp viser kontaktinformationer på alle de besøgende på deres hjemmeside, ud fra deres IP-adresse. Dette er et utroligt stærkt værktøj, især til B2B virksomheder, da det kan give din virksomhed stor indsigt i hvilke virksomheder, der har besøgt din hjemmeside.

Opsummering

Hvis du vil gøre din hjemmeside, til dit bedste salgsværktøj, så skal du benytte dig af en kombination, af de metoder som vi har givet dig i dette blogindlæg. De 5 metoder var Landingssider, SEO, Pop-ups, CTA og Prospects. En kombination af disse metoder, vil med garanti hjælpe dig, med at få flere leads med hjemmesiden.

 

 

2019-03-13T15:22:36+01:00