B2B Leadgenerering!
Sådan fylder du din salgspipeline med varme leads ...

Med LeadScoreApp kan du se hvilke virksomheder, der besøger din hjemmeside og automatisk pleje dem med personaliseret e-mail markedsføring.

B2B leadgenerering og automatisk leadpleje

Leadgenereringer er en proces, der sikre en konstant strøm af nye kvalificerede leads til salgsafdelingen. 

Marketing Qualified Leads er leads, der har vist interesse for din virksomhed, og er parat på at modtage markedsføring.
Sales Qualified Leads er leads, der er varme, og er klar til at blive kontaktet med henblik på salg.

Læs mere om alle begreberne til leadgenerering her.

B2B leadgenerering og automatisk leadpleje

Leadgenereringer er en proces, der sikre en konstant strøm af nye kvalificerede leads til salgsafdelingen. 

Leadgenereringsprocessen starter idet en potentiel kunde opdager et behov – som din virksomhed kan løse.
Altså allerede før et lead kommer ind på din hjemmeside. Fundamentet for leadgenerering på autopilot er derfor, at virksomheden er til stede i de kanaler, som de potentielle kunder færdes i for at søge en løsning på deres problemer og lede dem ind på hjemmesiden.

 

1. Fang målgruppens opmærksomhed

Start altid med at reklamere med din virksomhed – Man får aldrig nye kunder, hvis kunden ikke ved hvem du er. Så hvem er din målgruppe og hvilket budskab kan fange deres opmærksomhed i hvilken kanal.

2. Konverter trafik til Leads

Det næste skridt er, at høste kontaktoplysninger. Det gør du med formularer til bestilling af ebøger, white papers, onliner guider eller online kurser. Jo mere værdifuld viden du ligger bag denne bestilling, jo mere sandsynligt er det, at du får en bestilling – og så har du et lead.

3. Plej leads til varme kundeemner

Du skal løse deres problemer. Derfor skal du have indhold på hjemmesiden der matcher de søgninger, som kunderne laver på deres problemer. Jo flere problemer du løser, jo mere tillid og præferencer vinder du hos dine potentielle kunder.

Leads skal varmes op til salg. Det sker både med Automatisk og personlige emails, som skal hjælpe med at vise kunden. At de har fundet den rigtige løsning på deres problem.

4. Få salget fokuseret på varme leads

Når et lead bliver vurderet til at være et salgs kvalificerede lead, så er det vigtigt at de ASAP bliver videregivet til salgsmedarbejdere. Timing og hurtig respons er altafgørende, når et lead er klar til at snakke med en sælger.Tiltræk

Leadgenerering marketingtragt
Lead scoring addon

Luk salget med leadscoring

Undersøg enhver bruger og enhver handling, de har truffet i realtid med fuld timeline over alle sidevisninger. 

Se, hvem der besøger vigtige konverteringssider, efterlader en kurv, søger efter produkter, åbner e-mails, interagerer med andre marketingkanaler og hvornår de seneste har besøgt hjemmeside. 

Luk salget hurtigere med vores Lead Scoring funktion. Lead Scoring hjælper dig med at identificere hotte leads, der er tæt på at tage det endelige skridt i deres købsproces.

En platform til leadgenerering og leadpleje

Her får du værktøjerne til, at salg og marketing kan udnytte de digitale fodaftryk. Vi kobler processerne i salg og marketing tæt sammen, så de to discipliner arbejder efter et fælles mål. Flere kunder – som du kan sælge til – igen og igen…

Lead Tracking

Med LeadScoreApp kan du følge dine leads digitale fodaftryk. Se hvilke sider dine leads besøger, om de læser dine mails og om de downloader dine filer. Med lead tracking får du indsigt i dine leads aktivitet på hjemmesiden og interesse for dine produlter.

Lead Scoring

Lead scoring giver dig overblikket over dine varme leads. LeadScoreApp tracker dine leads’ digitale fodaftryk på din hjemmeside, aflæser deres købssignaler og udregner prioriteret lister af varme leads - som du kan gøre til nye kunder.

Marketing automation

Marketing Automation

Forøg ROI'en på din markedsføringsindsats med vores marketing automation værktøj. Send det rigtige budskab, til det rigtige lead, på det rigtige tidspunkt. Alt det er muligt, helt automatisk med Marketing Automation.

Customer Journey

Se hvor henne dine leads er i deres Customer Journey og lav relevant og personlig markedsføring, der rammer dem hvor behovet er.

Prospects

Få det fulde overblik over hvilke virksomheder, der besøger din hjemmeside. Det betyder at du kan være mere proaktiv i dit salg.

Segmentering

Kategoriser leads i forskellige segmenter eller lav dynamiske regler der klarer segmenteringen for dig automatisk.

Social Medie Profilering

Vi scanner 35 sociale medier og henter offentligt tilgængelige oplysninger, som profilen beriges med. Alle fundne sociale -medier er kun et klik væk.

Retargeting Audience

Lav målrettede lister til opfølgning med målrettede budskaber på Facebook og andre medier.

CRM

Få en ny tilgang til CRM, hvor vi sætter din hjemmeside i centrum for bearbejdning af dine leads og kunder.

Fyld din salgspipeline med flere kvalificerede leads

Funktionerne lead scoring, lead tracking og marketing automation giver dig, varme og købsparate leads, som er klar til at snakke med salg.

Slut med kold kanvas salg

LeadScoreApp gør dit salgsarbejde nemmere. Start hver dag med en liste over virksomheder, som du kan gøre til nye kunder. Her finder du virksomheder, som du ved er kvalificerede, fordi de af egen motivation har fundet frem til jeres hjemmesiden og investeret tid i at researche jeres produkter.

Med en lead score model, så kan du angive at produkt sider skal have en høj score. Andre produkt specifikke sider, en mellem score, og helt generelle sider en lille score. På den måde vil du med et point system, kunne se hvem dine varme virksomheder er, og nemt prioriterer din dyrebare tid på de mest varme virksomheder.  

Perfekt timing på mødebooking

Fald ikke i den fælde at tro, at alle, der er interesseret i dialog, vil udfylde kontaktformularen eller klikke frem til kontaktsiden og ringe dig op. I LeadScoreApp finder du virksomheder, der er midt i en researchfase, hvor det er perfekt timing at tilbyde dem indsigt og afklaring i forhold til deres behov. Du kan se alt, de har læst på hjemmesiden, så du kan målrette din samtale rigtigt ved at kigge på besøgshistorikken.

Fokuser salget på varme leads

Lead scoring løser et vigtigt problem – det holder dine sælgere fokuseret på dine bedste leads, så de spilder ikke tid på kolde kontakter. Med lead scoring kan du prioriterer dine leads efter hvor købs-parate de er.

I dag er 80% af købsbeslutningen flyttet ind på hjemmesider, hvor brugerne læser sig til fordele/ulemper, specifikationer og andres erfaringer. Ved at overvåge hvilke sider og typer af indhold et lead læser på hjemmesiden kan man få en indikation af, hvor langt et lead er i købeprocessen.

Tab ikke leads og salg på gulvet

Det er ikke lige meget, hvornår opfølgningen på tilbud sker. Ringer du for tidligt, så har kunden ikke læst tilbuddet, og du bliver mødt med ”Jeg skal nok selv ringe tilbage, hvis det bliver aktuelt”.

Hvis du kan ramme kunden på det tidspunkt, hvor han netop har læst tilbuddet, så vil du måske i stedet blive mødt med ”Det ser interessant ud, men jeg har et spørgsmål til …”

Kunden er klar til at snakke med en rejsekonsulent, der kan fjerne købsblokeringer, skabe præferencer og lukke tilbuddet.

leadtracking grafik

Leadgenererings Blog

Det er vigtigt at have et nyhedsbrev, når man er en B2B virksomhed. Lær hvordan du laver det optimale nyhedsbrev for din virksomhed. 

Psykologi spiller en større rolle i din B2B Salg, end du lige går og tror. Hvis du forstår psykologien, bag din målgruppe, så vil det blive lettere for dig at opbygge et tæt forhold til dem.

Selv om nogle tror at e-mail marketing er en døende marketing form, så er det faktisk stadig den bedste måde for virksomheder at komme i kontakt med deres målgruppe.

Automatisk Leadgenerering

Leadgenereringsprocessen starter idet en potentiel kunde opdager et behov – som din virksomhed kan løse. Altså allerede før et lead kommer ind på din hjemmeside. Fundamentet for leadgenerering på autopilot er derfor, at virksomheden er til stede i de kanaler, som de potentielle kunder færdes i for at søge en løsning på deres problemer og lede dem ind på hjemmesiden.
På hjemmesiden er en vigtig opgave at få den potentielle kunde til at afgive kontaktinformation i bytte for et givent tilbud.dem ind til hjemmesiden for at få adgang til det indhold, du har skabt. Vurderer kunden, at tilbuddet har værdi nok for dem til at opgive deres informationer, så er der hermed skabt et lead –  men STOP et øjeblik her! Et lead er ikke parat til, at en sælger ringer med det samme, de har udfyldt en formular på hjemmesiden for at få adgang til en e-bog eller andet gratis indhold. Et lead skal være varmt og stå med aktuelle købsovervejelser – ellers spilder både kunden og dig hinandens tid. Læs mere om leadgenererings processen her: https://www.leadscore.dk/blog/leadgenerering/online-leadgenerering

Tiltræk relevant trafik til hjemmesiden

Kunderne har kunderne magten! De har alle tænkelige informationer lige ved hånden i form af deres smartphone, tablet eller pc. Det betyder, at du i dag bliver nødt til at se på online marketing med andre øjne end hidtil – det er ikke nødvendigvis dig, der skal opsøge kunden, men i høj grad kunden, som opsøger dig.
Du skal fokuserer på at skabe kvalitetsindhold, der faktisk interesserer kunderne, som de gider at læse og får en værdi ud af.
Indholdet skal designes, så det uddanner kunderne mod at vælge netop din virksomhed og produkt frem for konkurrentens. Søgemaskineoptimering Fundamentet skal være i orden. Det handler om udvælgelse af de rigtige søgeord og optimering af websitet til de valgte søgeord. Dette kan de fleste uddannes i på et par timer, og denne forståelse for SEO skal alle, der arbejder med websitet besidde. Det nytter ikke, at en marketingchef insisterer, på at det hedder ”Her og nu rejser”, når kunderne søger på ”afbudsrejser”. Vil man have salget, så skal man være der, hvor kunderne er. Facebook. Se hvordan du opbygger en god marketing funnel i Facebook her. https://www.leadscore.dk/blog/alle-blogindlaeg/marketing-funnels

Konvertering

Hvis du virkelig mener det, så gør det til dit hovedmål med hjemmesiden – at generere leads. Hvis du vil alt for mange ting med hjemmesiden, drukner din ambition om leadgenerering i mængden. Glem alt om, at hjemmesiden skal være for alle. Start med det, der giver værdi for din forretning først – nemlig at generere leads til salgsafdelingen. De dage hvor man ”bare” tilmelder sig et nyhedsbrev er forbi. Der er alt for mange, der allerede spammer mailboxen med gode tilbud og nyheder. Brugerne vil have værdi for deres tid og opmærksomhed. Derfor skal du tilbyde noget værdifuldt for at få deres kontaktoplysninger. En god vinkel på det, er at uddanne brugerne i din kerneforretning. F.eks. Top 10 Leadgenererings tips.
Din hjemmeside skal være optimeret, med fokus på at konvertere dine besøgende, til leads.
Læs mer eher om hvilke psykologiske triggeres du kan bruge til at få flre leads til at konverterer på hjemmeside her: https://www.leadscore.dk/blog/leadgenerering/emotional-triggers-i-b2b-salg Landingssider Landingssider vil normalt være den besøgendes første kontaktpunkt med din hjemmeside, derfor er det vigtigt at den er optimeret, til at være overskuelig og vise din virksomheds stærke sider. Hvis gjort korrekt, så er landingssider utroligt gode til at få konverteret besøgende til leads. Der findes mange forskellige måder, hvorpå du kan lave en effektiv landingsside. Her at det er utroligt vigtigt at du har din målgruppe i fokus, så du laver en landingsside, der er optimeret til din målgruppe. Pop-ups Pop-ups er fantastiske til at konvertere besøgende på din hjemmeside, til leads. Det pop-ups gør så godt, er at de kan ramme brugeren på det helt rigtige tidspunkt, med et tilbud, som den besøgende vil have en interesse i. Her vil vi klart anbefale at man benytter sig af Sleeknote. Sleeknote er utroligt simpelt at bruge, og giver dig et hav af muligheder, for at tilpasse alt, der har med dine pop-ups at gøre. Formular i indhold Den mest besøgt side på hjemmesiden er oftest forsiden. I stedet for at spilde siden med navigations genveje og ligegyldige velkomstbeskeder, så sig hvad du kan og hvad du vil.  Det handler ikke om, at forsiden skal være smuk – den skal virke. Så vil du have flere leads, så skal der være en kontaktformular på forsiden. Brugerne, der kommer til din hjemmeside første gang har et stort behov for at få defineret, hvem du er – hvad du kan, og hvad kan du gøre for dem? Det skal du gøre dig rigtig umage med at besvare på forsiden. Hvorfor skal kunden handle hos dig og ikke nogle andre? Hvis du kan svare på det i en sætning, så har du en stærk value proposition. Splittest forskellige budskaber Den store gevinst ligger i detaljen. Skriv forskellige budskaber og test, hvilke budskaber dine bruger reagerer bedst på. Skriv forskellige ”call-to-action” og se, hvad der konverterer bedst. Placer formularen forskellige steder på siden og se, hvad der giver flest leads. Når du har testet alt dette – så starter du forfra. Stil dig aldrig tilfreds med en konverteringsrate på 3 %. Den kan altid forbedres, og det tager kun et øjeblik. Det er rent dovenskab ikke at optimere på leadgenereringen på hjemmesiden med brug af en splittest.er en process.

Leadnuturing

Når et lead udfylder en kontaktformular på hjemmesiden, så betyder det ikke, at et lead er klar til at snakke med en sælger endnu. Købsprocessen kan være lang, og brugeren kan være i den tidlige fase, hvor de prøver at uddanne sig selv og blot søger mere information om emnet. Derfor skal der flere besøg og målrettet kommunikation til, før et lead er klar til at overveje et køb. Sælgerne skal ramme det rigtige lead –  på det rigtige tidspunkt – for at få de bedst mulige chancer for at lukke et salg. Lead nurturing – eller leadpleje – handler om at opbygge en relation til dine prospects for i sidste ende at gennemføre et salg, når de er klar. God lead nurturing tilpasser kommunikationen, så den altid er relevant for derved at tiltrække flere kunder hurtigere. Lead nurturing processen handler om timing, effektivitet og målrettethed. Du skal tage ansvar for at føre et lead gennem købsprocessen og bringe dem den rigtige information på det rigtige tidspunkt, så de bliver klar til en dialog med en sælger. Denne proces kaldes lead management. Mange bruger automatiske e-mail kampagner, der sendes til et lead, når der registreres en bestemt adfærd på hjemmesiden, eller en anden hændelse, som trigger en bestemt e-mail. Start med et lille program med måske 10 e-mails, der uddanner og fører et lead gennem købsprocessen. Med et målrettet flow af mails der taler til et grundlæggende behov uddanner leads sig selv om mulige løsninger. Ofte er det en lang process og leaded forlader tit siden på trods af sin udviste interesse. Derfor har mail flows et forløb på 3-6 måneder, der har til formål at få leads tilbage og engageret på hjemmesiden igen. Det er sjældent, at et lead køber ved første besøg. Derfor er det vigtigt, at du kommer i “top of mind” hos leadet.

Forslag til e-mail flows til lead generering

1: Velkomsflow – følger op på den “Gave” et lead får ved tilmelding eks. en Ebog. Dette flow kan godt være 10 email, der kør automatisk over 6 måneder. Gerne lige så lang tid, som det tager et lead at beslutte sig for at købe. Formålet med denne mail serie er at få et lead til at klikke ind på hjemmesiden, og aktiverer noget af det indhold der er produceres til hjemmesiden. Eks. Blog 2: Tema interesser Leadet har nu været forbi tilstrækkelige sider på hjemmesiden, så vi kan segmentere dem ned i produkt interesser og temer. Disse målrettet mailflow er med indhold der passer til det op denne segmentering. omkring udvalgte produkter. Det kan eksempelvist være e-mails med anmeldelser eller guides til, hvordan man kan bruge udvalgte produkter. Cases på hvordan andre kunder har fået succes med netop denne løsning. Du skal altså ikke kun sende godt content, men relevant content, der tiltaler det rigtige lead, på det rigtige tidspunkt.

Retargeting og Social Media

Leadet ser nu annoncer for din virksomhed overalt på nettet. Både som banner på hjemmesider men også som historier på Facebook. De har til formål at minde om behovet og løsninger hos virksomheden. Der må gerne være et vis tryk på annoncering, for her er det leads, der er på vej ind i købsovervejelser.

Lyt til vores podcast om leadgenerering

   

Gør som vores andre kunder og få flere leads og mere salg

Bestil en gratis demo i dag!