B2B Leadgenerering!
Sådan fylder du din salgspipeline med varme leads ...

Med LeadScoreApp kan du se hvilke virksomheder, der besøger din hjemmeside og automatisk pleje dem med personaliseret e-mail markedsføring.

B2B leadgenerering og automatisk leadpleje

Leadgenereringer er en proces, der sikre en konstant strøm af nye kvalificerede leads til salgsafdelingen. 

Marketing Qualified Leads er leads, der har vist interesse for din virksomhed, og er parat på at modtage markedsføring.
Sales Qualified Leads er leads, der er varme, og er klar til at blive kontaktet med henblik på salg.

Læs mere om alle begreberne til leadgenerering her.

B2B leadgenerering og automatisk leadpleje

Leadgenereringer er en proces, der sikre en konstant strøm af nye kvalificerede leads til salgsafdelingen. 

1. Fang målgruppens opmærksomhed

Start altid med at reklamere med din virksomhed – Man får aldrig nye kunder, hvis kunden ikke ved hvem du er. Så hvem er din målgruppe og hvilket budskab kan fange deres opmærksomhed i hvilken kanal.

2. Konverter trafik til Leads

Det næste skridt er, at høste kontaktoplysninger. Det gør du med formularer til bestilling af ebøger, white papers, onliner guider eller online kurser. Jo mere værdifuld viden du ligger bag denne bestilling, jo mere sandsynligt er det, at du får en bestilling – og så har du et lead.

3. Plej leads til varme kundeemner

Du skal løse deres problemer. Derfor skal du have indhold på hjemmesiden der matcher de søgninger, som kunderne laver på deres problemer. Jo flere problemer du løser, jo mere tillid og præferencer vinder du hos dine potentielle kunder.

Leads skal varmes op til salg. Det sker både med Automatisk og personlige emails, som skal hjælpe med at vise kunden. At de har fundet den rigtige løsning på deres problem.

4. Få salget fokuseret på varme leads

Når et lead bliver vurderet til at være et salgs kvalificerede lead, så er det vigtigt at de ASAP bliver videregivet til salgsmedarbejdere. Timing og hurtig respons er altafgørende, når et lead er klar til at snakke med en sælger.Tiltræk

Leadgenerering marketingtragt
Lead scoring addon

Luk salget med leadscoring

Undersøg enhver bruger og enhver handling, de har truffet i realtid med fuld timeline over alle sidevisninger. 

Se, hvem der besøger vigtige konverteringssider, efterlader en kurv, søger efter produkter, åbner e-mails, interagerer med andre marketingkanaler og hvornår de seneste har besøgt hjemmeside. 

Luk salget hurtigere med vores Lead Scoring funktion. Lead Scoring hjælper dig med at identificere hotte leads, der er tæt på at tage det endelige skridt i deres købsproces.

En platform til leadgenerering og leadpleje

Her får du værktøjerne til, at salg og marketing kan udnytte de digitale fodaftryk. Vi kobler processerne i salg og marketing tæt sammen, så de to discipliner arbejder efter et fælles mål. Flere kunder – som du kan sælge til – igen og igen…

Lead Tracking

Med LeadScoreApp kan du følge dine leads digitale fodaftryk. Se hvilke sider dine leads besøger, om de læser dine mails og om de downloader dine filer. Med lead tracking får du indsigt i dine leads aktivitet på hjemmesiden og interesse for dine produlter.

Lead Scoring

Lead scoring giver dig overblikket over dine varme leads. LeadScoreApp tracker dine leads’ digitale fodaftryk på din hjemmeside, aflæser deres købssignaler og udregner prioriteret lister af varme leads - som du kan gøre til nye kunder.

Marketing automation

Marketing Automation

Forøg ROI'en på din markedsføringsindsats med vores marketing automation værktøj. Send det rigtige budskab, til det rigtige lead, på det rigtige tidspunkt. Alt det er muligt, helt automatisk med Marketing Automation.

Customer Journey

Se hvor henne dine leads er i deres Customer Journey og lav relevant og personlig markedsføring, der rammer dem hvor behovet er.

Prospects

Få det fulde overblik over hvilke virksomheder, der besøger din hjemmeside. Det betyder at du kan være mere proaktiv i dit salg.

Segmentering

Kategoriser leads i forskellige segmenter eller lav dynamiske regler der klarer segmenteringen for dig automatisk.

Social Medie Profilering

Vi scanner 35 sociale medier og henter offentligt tilgængelige oplysninger, som profilen beriges med. Alle fundne sociale -medier er kun et klik væk.

Retargeting Audience

Lav målrettede lister til opfølgning med målrettede budskaber på Facebook og andre medier.

CRM

Få en ny tilgang til CRM, hvor vi sætter din hjemmeside i centrum for bearbejdning af dine leads og kunder.

Fyld din salgspipeline med flere kvalificerede leads

Funktionerne lead scoring, lead tracking og marketing automation giver dig, varme og købsparate leads, som er klar til at snakke med salg.

Slut med kold kanvas salg

LeadScoreApp gør dit salgsarbejde nemmere. Start hver dag med en liste over virksomheder, som du kan gøre til nye kunder. Her finder du virksomheder, som du ved er kvalificerede, fordi de af egen motivation har fundet frem til jeres hjemmesiden og investeret tid i at researche jeres produkter.

Med en lead score model, så kan du angive at produkt sider skal have en høj score. Andre produkt specifikke sider, en mellem score, og helt generelle sider en lille score. På den måde vil du med et point system, kunne se hvem dine varme virksomheder er, og nemt prioriterer din dyrebare tid på de mest varme virksomheder.  

Perfekt timing på mødebooking

Fald ikke i den fælde at tro, at alle, der er interesseret i dialog, vil udfylde kontaktformularen eller klikke frem til kontaktsiden og ringe dig op. I LeadScoreApp finder du virksomheder, der er midt i en researchfase, hvor det er perfekt timing at tilbyde dem indsigt og afklaring i forhold til deres behov. Du kan se alt, de har læst på hjemmesiden, så du kan målrette din samtale rigtigt ved at kigge på besøgshistorikken.

Fokuser salget på varme leads

Lead scoring løser et vigtigt problem – det holder dine sælgere fokuseret på dine bedste leads, så de spilder ikke tid på kolde kontakter. Med lead scoring kan du prioriterer dine leads efter hvor købs-parate de er.

I dag er 80% af købsbeslutningen flyttet ind på hjemmesider, hvor brugerne læser sig til fordele/ulemper, specifikationer og andres erfaringer. Ved at overvåge hvilke sider og typer af indhold et lead læser på hjemmesiden kan man få en indikation af, hvor langt et lead er i købeprocessen.

Tab ikke leads og salg på gulvet

Det er ikke lige meget, hvornår opfølgningen på tilbud sker. Ringer du for tidligt, så har kunden ikke læst tilbuddet, og du bliver mødt med ”Jeg skal nok selv ringe tilbage, hvis det bliver aktuelt”.

Hvis du kan ramme kunden på det tidspunkt, hvor han netop har læst tilbuddet, så vil du måske i stedet blive mødt med ”Det ser interessant ud, men jeg har et spørgsmål til …”

Kunden er klar til at snakke med en rejsekonsulent, der kan fjerne købsblokeringer, skabe præferencer og lukke tilbuddet.

leadtracking grafik

Leadgenererings Blog

Det er vigtigt at have et nyhedsbrev, når man er en B2B virksomhed. Lær hvordan du laver det optimale nyhedsbrev for din virksomhed. 

Psykologi spiller en større rolle i din B2B Salg, end du lige går og tror. Hvis du forstår psykologien, bag din målgruppe, så vil det blive lettere for dig at opbygge et tæt forhold til dem.

Selv om nogle tror at e-mail marketing er en døende marketing form, så er det faktisk stadig den bedste måde for virksomheder at komme i kontakt med deres målgruppe.

Gør som vores andre kunder og få flere leads og mere salg

Bestil en gratis demo i dag!